Löneadministratör till Öckerö kommun

Löneadministratör till Öckerö kommun

Arbetsbeskrivning

I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar.

Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på.






HR-enheten ligger under avdelningen juridik, HR och kommunikation. HR-enhetens uppdrag är att stödja kommunens chefer i arbetsgivarfrågor och skapa rätt förutsättningar för att de ska känna sig trygga i sin roll som ledare. Vi ger verksamheterna verktyg, stöd och processer inom HR-området som möjliggör och skapar förutsättningar för Öckerö kommun att nå sina mål och sin vision

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerad löneadministratör som gillar att skapa relationer och bidra till hög service för våra chefer och medarbetare. Som löneadministratör hos oss i Öckerö kommun erbjuder vi dig ett självständigt och stimulerande arbete.

Här ansvarar du för den direkta lönehanteringen inom ditt ansvarsområde, inklusive löpande löneadministration, avtalstolkning, kvalitetssäkring, beräkningar, upprätta intyg kopplat till myndigheter samt hantera pensions- och försäkringsadministration. All rapportering sker i lönesystemet Personec.

I rollen har du ett nära samarbete med chefer och administratörer inom våra verksamheter och tillsammans med dina kollegor på HR bidrar du till att upprätthålla en hög servicenivå gentemot kommunens alla verksamheter.

Du ingår i vårt HR-team som består av två löneadministratörer, en systemförvaltare, en processledare HR, två HR-specialister samt avdelningschef. Vi har ett gott samarbete i gruppen och delar gärna med oss av kunskap och erfarenhet.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi med eftergymnasial utbildning inom lön och flerårig erfarenhet av löneadministrativt arbete.

Vi ser mycket positivt på om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet samt erfarenhet av personalsystemet Personec. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete som pensionshandläggare.

Som person är du engagerad och tycker om att bygga relationer och jobba nära verksamheterna. Du har förmåga att arbeta konsultativt och skapa struktur i en händelserik miljö. Du är lösningsorienterad, noggrann och har ett öga för detaljer. Du är prestigelös och värdesätter vikten av samarbete samtidigt som du kan arbeta självständigt och driva egna frågor. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du bidrar till att kommunens verksamheter fungerar smidigt.

Vi värdesätter ett gott samarbete och lägger därmed stor vikt vid dina personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Låter det som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du kan bidra till vårt team. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öckerö kommun, Personalenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2024
  • Ansök senast: 18 december 2024

Liknande jobb


Lönekonsult

29 november 2024

Interim lönechef

2 december 2024

2 december 2024