Löneadministratör till offentlig verksamhet i Göteborg

Löneadministratör till offentlig verksamhet i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av löneadministration inom en offentlig verksamhet? Är du noggrann och självgående? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker dig som är en erfaren Löneadministratör för framtida konsultuppdrag inom offentlig verksamhet.

Om tjänsten
Som löneadministratör kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att administrera löner. Arbetsuppgifterna kan komma att variera beroende på arbetsplatsen. Du kommer att arbeta i en bred och varierande roll. 

I rollen som löneadministratör kan arbetsuppgifter bland annat vara:
- Förberedande lönearbete, exempelvis kontroll av tidrapporter
- Vara stöd i löne-frågor ifrån chefer och personal
- Hantera reseräkningar, friskvårdsbidrag och traktamente
- Administration vid nyanställningar
- Övrig HR administration såsom arbetsgivarintyg, utbildningar och certifikat

Notera att detta är för framtida uppdrag så det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta, beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.

Om dig
Vi söker dig som är noggrann och effektiv och trivs i en roll där du får ta självständigt ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du är duktig på att självständigt strukturera upp och planera ditt vardagliga arbete och du har god förmåga att prioritera vad som är viktigast här och nu. Detta är en bred och varierande roll och det är viktigt att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat administrativt men framför allt att du gillar att arbeta administrativt. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat inom den offentliga sektorn.

Önskade kvalifikationer:
- Tidigare erfarenhet av att ha jobbat som löneadministratör.
- En eftergymnasial utbildning mot lön alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i Excel.
- Meriterande är om man har arbetat inom offentlig sektor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom via elsa.tidblom@adecco.se 
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR-ansvarig, Löneansvarig, Löneadministratör, Lönespecialist, Lönekoordinator, Payroll specialist, Payroll administrator, administratör, HR-administratör, Salary, Förmåner, Specialist, HR-specialist, Göteborg, Mölndal, Lindome, Varberg, Kungsbacka

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024