Löneadministratör till On Via Trafikutbildningar

Löneadministratör till On Via Trafikutbildningar

Arbetsbeskrivning

Om företaget
On Via Trafikutbildningar bedriver kvalitativa trafikutbildningar på ett 20-tal olika orter i Sverige. Målet är att skapa ett starkt marknadsledande bolag och varumärke som tillhandahåller de främsta utbildningsplatserna, både ur kund- och arbetstagarperspektiv.

Koncernen har genom genomförda planerade förvärv av väl inarbetade och fungerande dotterbolag tagit en bra position för framtida tillväxt med lönsamhet. Totalt jobbar idag ca 180 personer inom koncernen.


Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos oss ingår du i ett engagerat team på Koncernstöd och din främsta uppgift blir att ansvara för våra trafikskolors löner och tillhörande administration. På Koncernstöd är vi, med dig, elva personer. Du kommer att rapportera direkt till CFO.

Du kommer i dessa frågor även vara ett stöd för våra verksamhetschefer, medarbetare och ekonomifunktion. Tjänsten är ny så du kommer få ett stort mandat i utformningen av rollen.

Förvärv av nya trafikskolor pågår löpande och därmed kommer antalet medarbetare och arbetsuppgifter att öka successivt. Tjänsten kommer därför till en början även innehålla en del administration- och ekonomiarbetsuppgifter samt arbete inom kundstöd.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av alla förekommande uppgifter inom löneadministration. Du kommer att arbeta i hela löneprocessen i våra lönesystem Visma Lön och Fortnox och bidra till utvecklingen inom löneområdet. Tjänsten innefattar bland annat utfärdande av olika typer av intyg, ta fram och lämna ut uppgifter till myndigheter, tolkning av lagar och avtal, schemahantering, kontroller och rättningar av lön samt support och utbildning till medarbetare och chefer. Utöver det kommer du även att arbeta med andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring löne- och personaladministration.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Kalmar.


Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av hela löneprocessen. Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet och god vana från ovan beskrivna arbetsuppgifter. Du har ett sinne för siffror och värdesätter goda relationer och service, både internt och externt. Du har grundläggande kunskap avseende lag och avtal och gärna erfarenhet från tjänstesektorn.

Vi förutsätter att du tycker om att ge god service, är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har ett självständigt och drivande arbetssätt samtidigt som du fungerar bra i team och trivs med att ha mycket kontakter i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Viktigt för tjänsten
- Goda systemkunskaper
- Erfarenhet av hela löneprocessen
- Erfarenhet av lönearbete i större volymer


Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Salebäck, telefon 0720–908 980 eller e-post marie.saleback@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast den 20 november 2022. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av denna förordning, för att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Välkommen med din ansökan!


Om Premier

Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024