OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en kvalificerad löneadministratör till vårt nordiska huvudkontor i Örebro. Brinner du för administration, gillar utvecklingsarbete och har ett stort intresse för människor? Har du erfarenhet från lön sedan tidigare och är redo för en roll där din kunskap kommer vara betydelsefull? Då kanske du är den vi söker!
I rollen som löneadministratör hos oss representerar du vår koncern, KION Group, och har förmånen att få jobba i ett multi-brandteam med våra bolag inom KION Group. Vårt servicecenter för lön och HR-administration är en del av vår nordiska HR-avdelning. I rollen kommer du huvudsakligen arbeta mot våra verksamheter i Sverige.
Vad erbjuder vi?
- Roligt och varierande jobb
- Serviceinriktat arbete
- Flexibilitet med möjlighet att själv styra dina arbetsdagar
- Trygg arbetsgivare med familjär känsla
- Goda utvecklingsmöjligheter
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag
- Företagshälsovård
- Härliga kollegor
- Balans mellan arbete och fritid
Dina arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör ingår du i ett team på tre medarbetare som tillsammans arbetar med administrativ service och support inom lön och HR.
Varje månad hanterar teamet ungefär 600 löner fördelade inom fem bolag. Inom området för löneadministration ingår:
- Förberedande arbete i våra tidrapporteringssystem
- Utlägg och reseräkningar
- Löneberedning
- Skatter
- Årliga semesterberäkningar, årsskiften och lönerevisioner
- Säkerställa efterlevnad av lagar, regler och företagspolicyer som gäller lön och förmåner
- Pensioner
- Utbetalning
- Efterföljande rapportering samt framtagande av statistik
- Underhåll och uppdatering i HR- och lönesystem
- Upprätta anställningsavtal och intyg samt hantera avslut
- Övriga utvecklingsprojekt inom koncernen
Du blir en del av ett härligt team där vi jobbar tätt ihop och har nära till beslut. Tillsammans bedriver vi förbättringsarbete för att på bästa sätt stödja organisationen i HR- och lönerelaterade frågor. Vi arbetar nära våra HR Business Partners och företagets ekonomiavdelning.
Du rapporterar till Manager Payroll & HR Services.
Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning lön eller motsvarande utbildning som vi finner relevant för uppdraget. Du har minst fyra års erfarenhet från löneadministration och är van att arbeta i en komplex organisationsstruktur med olika kollektivavtal. Vidare har du kunskap och erfarenhet av lönesystem och andra relevanta system. Det är meriterande med erfarenhet från Hogia, Workday eller SAP.
Som person är du serviceminded och har en fallenhet för att skapa goda relationer. För dig är det en självklarhet att alltid leverera hög service och du har ett förtroendeingivande sätt. Du arbetar noggrant och strukturerat med ett öga för detaljer. Vidare värdesätter vi att du besitter hög grad av integritet och är prestigelös. Du behärskar engelska i tal och skrift.
Övrig information
Tjänsten är på heltid och tidsbegränsad under 12 månader med möjlighet till förlängning.
Frågor om tjänsten besvaras av Manager Payroll & HR Services Sandra Södersten på telefon 070-2030745 eller via mail till sandra.sodersten@kiongroup.com.
Varmt välkommen med din ansökan senast 22 september 2023. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.