OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad och strukturerad person som gillar att arbeta i team och känner ett stort engagemang för lönefrågor?
Nu söker vi en löneadministratör till HR lön.
Om tjänsten
I denna roll kommer du att tillsammans med övriga löneadministratörer sköta det operativa lönearbetet för samtliga förvaltningar och enheter inom Örebro kommunen. Du har ansvar för att all information behandlas enligt lagar, regler och rutiner och att rätt lön utgår till rätt person vid rätt tidpunkt. Du kommer även ges möjlighet att tillsammans med kollegorna vara delaktig i utvecklingsarbete kring kvalitet, säkerhet och effektivitet i löneprocessen
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• löneadministration
• registrering i lönesystem
• kontroll och kvalitetsgranskning
• vara ett stöd till medarbetare och chefer i lönerelaterade frågor
• utveckling av löneprocessen
Kompetenskrav
• yrkesutbildning inom Lön eller Lön och ekonomi.
• gymnasieutbildning inom ekonomi och/eller administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig inklusive 3 - 5 års arbetslivserfarenhet av lönearbete i kommunal verksamhet
Som person är du resultatinriktad och tycker om att i team arbeta för att tillsammans uppnå mål. Via ditt serviceinriktade förhållningssätt skapar du lätt förtroende och bygger relationer samtidigt som du drivs av att ge cheferna och medarbetarna i kommunen en god service. Du är analystik, lösningsfokuserad och noggrann i ditt arbete men har även förmågan att hantera mångsidigheten i lönearbetet och har lätt för att sätta dig in i nya områden.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av att arbeta med löner i Personec
• erfarenhet av Medvind bemanningssystem
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
HR lön är en del av kommunledningens förvaltningsorganisation. Vi finns inom avdelningen HR. Löneenheten är en av de största enheterna med 29 medarbetare. Vi arbetar med att utbilda medarbetare och chefer, hantera pensioner, lönekamerala sysslor, uppföljning samt den månatliga löneprocessen. Varje månad hanterar vi ca 16 500 löner och ersättningar för anställda och förtroendevalda inom Örebro kommun.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 28 februari.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67