Löneadministratör till Orkla House Care AB

Löneadministratör till Orkla House Care AB

Arbetsbeskrivning

Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete. Vi är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. Som företag vill vi göra det enklare för våra kunder och konsumenter att lyckas med sina utmaningar inom vår kategori genom våra varumärken: Anza, Jordan, Harris, Hamilton, Spekter och S.A.M. Orkla House Care ägs till 100 % av Orkla ASA och är ett av affärsområdena inom Orkla Consumer and Financial Investments. Verksamheten har cirka 850 anställda och omsätter för runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På siten i Bankeryd, som också är vårt logistikcentrum, finns förutom fabriksorganisationen också representanter för finans, HR, försäljning, strategiskt inköp, utveckling, kundservice och marknad.

Med en stolt historia, fokus på innovation och i nära samarbete med våra kunder fortsätter vi vår satsning för framtiden.

Om tjänsten
Till Orkla House Care AB söker vi nu en erfaren löneadministratör med placeringsort i Bankeryd.

Som Löneadministratör på Orkla House Care AB ansvarar du för hela löneprocessen som innefattar cirka 180 löner, både för kollektivanställda och tjänstemän. Du arbetar nära organisationen vilket innebär att du ofta möter människorna vars löner du administrerar. I din roll kommer du även att fungera som ett stöd till både chefer och medarbetare inom löne- och personalfrågor. Du arbetar aktivt med utvecklingsarbete där möjlighet ges att bidra till att effektivisera redan befintliga arbetssätt och rutiner. Här blir du en del av ett starkt varumärke med möjligheterna att växa både som individ och inom Orkla.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Administrera företagets löner i lönesystemet Agda enligt gällande lagar, avtal och kollektivavtal.
• Administrera beräkningar av semester / semesterskuld.
• Hantera reseräkningar och andra former av utlägg.
• Administrera företagets tjänstemannapensioner och försäkringar.
• Administrera och följa upp frånvaro och ledigheter i företagets personalsystem.
• Ansvara för skattedeklaration avseende arbetsgivaravgifter.
• Vara ett stöd i diverse personal- och lönefrågor som är allmänt förekommande på en ekonomiavdelning.
• Sammanställa uppgifter och föra statistik gällande exempelvis frånvaro, personalomsättning och personalkostnader.
Som Löneadministratör på Orkla arbetar du nära både HR och ekonomi och blir en del av ett prestigelöst team om fyra personer inom ekonomiavdelningen. Placeringsort är Bankeryd och du kommer att rapportera till Ekonomichef. Företaget tillämpar flexibla arbetstider och viss möjlighet till distansarbete finns. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Orkla House Care AB, där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen.

Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren löneadministratör med kunskaper om både kollektiv- och tjänstemannalöner. Du har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom löneområdet, gärna i kombination med en YH/-Högskoleutbildning, och ett intresse för både personal- och lönefrågor. Har du erfarenhet av lönesystemet Agda, är uppdaterad på aktuella lagar och avtal och erfarenhet av att arbeta med Träindustriavtalen finner vi detta meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Är du en ansvarstagande och social person med pedagogisk förmåga som värdesätter ett nära samarbeta med dina kollegor så kommer du trivas utmärkt i teamet på Orkla. Vi tror att dina värderingar går hand i hand med våra: du är modig, trovärdig och inspirerande!

Låter detta som en tjänst för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.


VAD ERBJUDER VI?
Varje dag strävar vi efter att bli bättre på det vi gör. Vi bryr oss om varandra och våra kunder, vi utvecklar både oss själva och våra produkter, men det viktigaste av allt - vi har roligt på jobbet. Med oss är du trygg. Vi kommer alltid sträva efter att hitta de rätta verktygen och kompetensen som krävs för att du som medarbetare ska få rätt förutsättningar för att göra så att vi på Orkla House Care fortsätter att ligga i framkant.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024