OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
Har du erfarenhet av och intresse för löneadministration?
Vi söker nu en löneadministratör som vill förstärka vårt team vid behov. Tjänsten passar dig som letar efter ett flexibelt extrajobb. Kanske är du student och vill arbeta vid sidan av studierna?
Som löneadministratör i Österåkers kommun tillhör du personalenheten som består av fyra löneadministratörer, tre HR-konsulter och en HR-chef. Vårt uppdrag är att leda, utveckla, samordna och följa upp Österåkers kommuns personalstrategiska arbete, stötta cheferna i personalfrågor samt hantera hela löneprocessen. Löneadministratörerna hanterar ca 2800 löneutbetalningar varje månad.
Arbetsbeskrivning
Som löneadministratör arbetar du med hela löneprocessen, vilket i huvudsak innebär:
• Löpande löneadministration
• Support och information till kommunens chefer och medarbetare
• Kontakter med myndigheter
• Tolkning och tillämpning av lagar och avtal
Vi arbetar i lönesystemet eCompanion och enheterna använder självrapporteringsverktygen eCompanion Web eller Schema & Bemanning för avvikelserapportering.
Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av lönearbete och som har goda kunskaper om löneprocessen. Du har relevant utbildning, gärna en KY-utbildning inom området, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av kommunal verksamhet är meriterande.
Du har lätt för att sätta dig in i nya datorsystem och har goda kunskaper i Office-paketet och då främst av Excel. Om du dessutom har arbetat i eCompanion och Schema & Bemanning är det meriterande. Har du vana av att tolka avtal är även det meriterande för tjänsten. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift förutsätts.
I ditt arbete är du noggrann och strukturerad samt trivs när du får arbeta självständigt. Du är kommunikativ, har lätt för att samarbeta med andra och tycker om att ge god service.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Anställningens omfattning
Vid behov - deltid/heltid.
Anställningsform
Tjänsten är en timavlönad anställning.
För rätt person kan det finnas möjlighet att på sikt övergå till en mer varaktig anställning.
Tillträde
Snarast enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
2019-09-05
Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17