OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Oskarshamns kommun får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Oskarshamns kommun utsågs 2016 till en av de 50 mest spännande arbetsgivarna inom offentlig sektor. Det är våra egna medarbetare som har gett oss högt betyg, framför allt för att vi har kreativ arbetsmiljö med spännande och meningsfulla jobb. Vi får också högt betyg för att vi är goda kollegor som skapar trivsel på arbetsplatsen.
Oskarshamn har ett urstarkt näringsliv med energifokus, ett fantastiskt kust- och inland och ett rikt kultur- och fritidsliv.
Lönefunktionen, som är en kommungemensam funktion, svarar för kvalitetssäkring och bearbetning av lönen innan den betalas ut. Vi utbildar chefer och medarbetare i självservicesystemet och andra HR-system.
Vi jobbar också med ständiga förbättringar av vår lönehantering. Vi stödjer kommunens verksamheten med råd om lagar och avtal som berör löner, pensioner och försäkringar och har kontakt med och handlägger ärenden från myndigheter och andra organisationer.
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar med lönehantering, användarstöd, support, information och utbildning. Vi handlägger även försäkringar och statistik. Vi arbetar med personalsystemen e-Companion, BeSched, Qlikview och WinLAS.
Arbetsuppgifterna innebär främst att ge stöd och support till chefer, arbetsledare och medarbetare i lönefrågor och frågor som rör självservicesystemet. Arbetsuppgifterna innebär också löpande löneadministration,registrering,avvikelserapportering.
driftskörningar, filöverföringar och administration av systembehörigheter. Rollen innebär ett nära samarbete med andra systemförvaltare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en kvalificerad yrkesexamen som löneadministratör, vilket innebär att du har en Ky- eller Yh- utbildning som lönespecialist eller annan utbildning/erfarenhet som kan prövas likvärdig.
Du har god
• vana vid kundkontakter professionellt och har hög servicekänsla
• kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta
• förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kunskap i relevanta IT-system
Som person är du kommunikativ och kan skapa goda relationer. Du är noggrann och strukturerad samt har god analytisk förmåga. Du tar egna initiativ och kan arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera det. En hög integritet och ett konsultativt arbetssätt är också nödvändigt för tjänsten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en kvalificerad yrkesexamen som löneadministratör, vilket innebär att du har en Ky- eller Yh- utbildning som lönespecialist eller annan utbildning/erfarenhet som kan prövas likvärdig.
ÖVRIGT
Löpande rekryteringsprocess
Vi har rökfri arbetstid.
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.