Löneadministratör till Personalenheten

Löneadministratör till Personalenheten

Arbetsbeskrivning

Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.


Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.




Ditt uppdrag

Som löneadministratör ansvarar Du tillsammans med en andra löneadministratör och en lönespecialist för att rätt lön utbetalas i rätt tid till Heby kommuns totalt ca 1 200 anställda.

Vi erbjuder ett omväxlande, utvecklande och intressant arbete som innefattar hela lönekedjan.

Vi arbetar i HR- och lönesystemet eCompanion från TietoEvry med stödsystemen BeSched, Portalen, WinLas, Adato, QlikView, Sysarb, LEX m.fl. Heby och Sala kommun bedriver ett samarbete om det gemensamma lönesystemet eCompanion, där Sala kommun sköter driften och även systemförvaltningen för Heby kommuns räkning.

Vi befinner oss i ett spännande skede i vår administrativa utveckling till en mer digital lönehantering.

Dina arbetsuppgifter blir därmed också att strategiskt driva och utveckla kommunens löneadministration samt att ge stöd till chefer och medarbetare i deras lönehantering och tolkningar av lag- och avtalsfrågor. I detta ingår att utveckla styrdokument och rutiner inom området löneadministration, samt vara drivande i att implementera dessa ute i verksamheterna. Du kommer hålla i utbildningar till chefer och medarbetare i frågor som ovan. Arvodesadministration till våra politiker. I viss mån kommer även övriga HR-frågor att finnas med i dina arbetsuppgifter.

Du kommer dessutom att ha ett nära samarbete med personalenhetens fyra HR-specialister som alla arbetar på både strategisk och operativ nivå. I enheten ingår som helhet en personalchef, en organisationsutvecklare, fyra HR-specialister och en lönespecialist och två löneadministratörer.

Din Profil 

Du är aktiv och utåtriktad med förmåga att skapa förtroende kring ditt arbete. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med löneadministration samt ha goda kunskaper om arbetsrättsliga frågor och kollektivavtal, gärna inom offentlig verksamhet. Har du tidigare arbetat med lönesystemet eCompanion med stödsystemen BeSched och Portalen, WinLas, Adato, QlikView, Sysarb, Troman och LEX är det meriterande. Erfarenhet av allmänt personalarbete är önskvärt. Har du dessutom kompetens inom systemutveckling/IT är det särskilt meriterande.

Vi söker dig med en avslutad relevant gymnasieutbildning/KY inom löneadministration eller motsvarande utbildning eller högskoleutbildning inom personalområdet. Du är en lagspelare som bidrar till enhetens goda stämning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dubbelgång med vår nuvarande löneadministratör som efter 23 år på personalenheten går i pension efter sommaren.

Du får gärna ha B-körkort.

Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.


Följ oss gärna på https://www.instagram.com/jobbaihebykommun/?hl=sv!


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024