Löneadministratör till producerande företag

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Vi söker för kunds räkning en löneadministratör. Vår kund är ett medelstort företag inom tillverkningsindustrin som behöver förstärkning på sin löneavdelning.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Som löneadministratör kommer du främst att arbeta med:
- Löpande löneadministration inom såväl tjänstemanna- som kollektivsidan.
- Avtalshantering (unionen, teknikavtalet).
- Stöttning i personalrelaterade frågor.
- Hantering av försäkringar samt av- och pårapportering av anställningar.
- Schemaläggning.

Utvecklingsmöjligheter: Anställningen inleds med 6 månaders provanställning hos Maxkompetens med trolig anställning hos kundföretaget därefter.

Din profil

Vi söker dig som har minst någon form av praktisk erfarenhet av att administrera och köra löner. Du har goda avtalskunskaper, både när det gäller unionen och teknikavtalet samt har du jobbat löpande med personalärenden. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av lönesystemen Kontek, Agda eller Hogia.

Din engelskkunskaper är goda, likaså arbetar du obehindrat i Excel.

Som person är du noggrann, arbetsam och sifferintresserad. Du gillar att jobba med analyser och rapporter samt trivs du väl med att hålla i interna och externa kontakter. Vidare är du en trevlig och sympatisk person som har lätt för att ta människor. Ditt intresse för personal och personalrelaterade frågor ser vi som en självklarhet, likaså att du gillar att arbeta i ett tillverkande bolag. Du bör även vara förändringsbenägen, prestigelös och anpassningsbar för att passa in i bolaget och dess struktur.

Ett utdrag ur belastningsregistret och/eller en kreditupplysning kan komma att göras i samband med anställning.

Start: I augusti eller enligt överenskommelse.
Arbetsplats: Hos vår kund i Kronobergs Län.
Arbetstid/omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se. Välkommen med din ansökan!

Om oss

Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 juli 2014

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024