Löneadministratör till Rädda Barnen

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Ansvar för och utförande av hela löneadministrationsprocessen
Arbetstidsadministration, övertidsrapportering med mera


• Redovisning av skatter och arbetsgivaravgifter, inklusive myndighetskontakter
• Olika lönekörningar; t ex semesterkörning, kontrolluppgifter
• Administration av reseräkningar
• Ansvarig för administration av försäkringar och pensionspremier
• Ansvarig för utbetalning av särskilda förmåner som t ex friskvårdsbidrag och föräldraledighetsersättning
• Utbilda personal i reseräknings- och frånvarosystem
• Informera anställda i lönefrågor och försäkringar
• Stödja cheferna avseende lönefrågor, t ex genom information och rapporter
• Hålla sig à jour med lagar och avtal
• Statistik ur Agresso Lön vid behov
• Utveckla processer och rutiner för uppnå en effektivare löneadministration


Vem är du?

• Eftergymnasial utbildning inom (personal)administration, löneadministration och ekonomi
• Minst 3 års erfarenhet av löneadministration
• Erfarenhet av redovisning/ekonomiadministration
• Mycket goda kunskaper i MS Office och modulen lön i ekonomisystemet Agresso
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska
• Självständig, noggrann, ansvarstagande, utvecklingsorienterad och ”service minded”




Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekrytering till kund. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Nina Grundström på nina.grundstrom@jurekbemanning.se. Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.jurekbemanning.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om företaget

Rädda Barnen kämpar för barns rättigheter. Vi väcker opinion och stöder barn i utsatta situationer – i Sverige och i världen.

Vi ser en värld som tillgodoser varje barns rätt till liv och utveckling, trygghet och skydd och rätt till delaktighet. Vårt uppdrag är att verka för och inspirera till genomgripande förbättringar i hur barn behandlas och att uppnå omedelbara och bestående förändringar i deras liv.

Rädda Barnen är en folkrörelse som stöds av närmare 250 000 medlemmar och givare. Vi är ca 200 anställda i Sverige varav ett 50-tal tjänster finns på regionala kontor runtom i landet.

Rädda Barnen är en av 29 medlemsorganisationer inom Internationella Rädda Barnen och tillsammans är vi verksamma i mer än 120 länder.

Ekonomisektionens huvuduppgifter är att utöva tillsyn och utveckla den ekonomiska förvaltningen, ge stöd till alla delar av verksamheten och sköta löneadministrationen. Sektionen ska säkerställa god kvalite i redovisningen. Som stöd används bland annat ekonomisystemet Agresso. Sektionen har 13 medarbetare och utgör en av stödfunktionerna i den administrativa avdelningen.



Start:

10 augusti

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 2 juli 2015

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024