OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vår organisationsidé är möten i ögonhöjd som skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla!
Om tjänsten
På Räddningsmissionen jobbar runt 150 personer som brinner för att skapa ett varmare Göteborg. Som löneadministratör kommer du tillsammans med ytterligare en kollega hantera hela löneutbetalningsprocessen för dessa medarbetare och samtidigt vara en viktig supportfunktion när det gäller lagar, avtal och personalsystem. Systemen vi använder oss av är Hogia Lön och Hogia Personal. Din arbetsplats är på huvudkontoret och du kommer att ingå i ekonomiteamet som består av ytterligare fyra medarbetare. Räddningsmissionen är i en spännande tillväxtfas, varför tjänsten kan komma att förändras efter hand som processer utvecklas och digitaliseras.
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos oss kommer du bland annat att arbeta med:
• förberedande arbete inför lönekörning
• granskning och justering av tidssystem
• schemahantering och inregistrering av uppgifter
• utfärda olika typer av intyg och ta fram och lämna ut uppgifter till myndigheter.
Du kommer även att stötta upp ekonomiteamet i fakturering och andra enklare ekonomiuppgifter.
Vi söker dig som...
är noggrann och serviceinriktad. Du räds inte att hugga tag i det som behöver göras, och är bra på att prioritera vid arbetstoppar. Du har en förmåga att sätta dig snabbt in i nya arbetsuppgifter, samtidigt som du är strukturerad och gillar ordning och reda. Vi söker dig som tycker det är roligt att förmedla din kunskap till våra chefer och samordnare på ett pedagogiskt vis. Vår värdegrund är levande såväl i mötet med målgrupper som mellan medarbetare, därför har det stor betydelse att du känner dig trygg med den och att du tycker det känns meningsfullt att få bidra i en idéburen organisation.
Vi vill att du har:
• Erfarenhet från löneadministration 2-3 år
• Erfarenhet från ekonomiadministration
• Kompetens i Office-paketet
• God kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du även har...
erfarenhet av att arbeta i Hogia Lön eller Hogia Personal. Det är även bra om du har kunskaper i schemaläggning.
Förmåner i anställningen
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon dygnet runt. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. Vi går under kollektivavtalet Hälsa, vård och övrig omsorg.
Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt!
Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.
Bra att veta
Befattning: Löneadministratör
Rapporterar till: Ekonomichef
Omfattning: 100 %
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning inledningsvis
Tillträde: Så snart som möjligt
Varmt välkommen med din ansökan!
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision, ett värdigt liv åt alla! Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.
Vi har ca 150 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Våra huvudmän är 32 kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Utöver medarbetare, volontärer och huvudmän har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad!