OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns chansen att söka en tjänst som löneadministratör till EY. En roll som erbjuder dig att bli utmanad och motiverad varje dag, bygga relationer och kommunicera med flertalet kontaktytor. Här kommer du till ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Som löneadministratör på EY är du del av ett team som hanterar lönerna för alla EY anställda i Sverige, ca 3 400 löner varje månad. EY använder lönesystemet HR-plus6 och pensionsadministrationen sker i FörsäkringsGirot Coins. På löneavdelningen arbetar alla tillsammans med samtliga uppgifter, ett arbetssätt som resulterar i att alla kan allt samt att teamer är mycket sammansvetsat. I rollen ingår både interna och externa kontakter främst via mail men även via telefon, det kan handla om olika lönefrågor etc. Har du kanske en relevant utbildning och/eller erfarenhet av löneadministration ihop med att du är en noggrann och ansvarstagande person som värdesätter samarbete och laganda är denna rollen för dig.
Tjänsten är ett vikariat och sträcker sig initialt på 12 månader. Du kommer att bli anställd av oss på Academic Work för att sedan arbeta som konsult hos EY. Läs gärna mer om EY här!
Du erbjuds
* Arbete i en stor och global organisation som satsar på sina anställda
* Jobba tillsammans i ett tätt och roligt team
* En unik och varierande vardag
* En hängiven och stöttande konsultchef som finns med dig under hela din anställning
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Löner för EY's internt anställda
- Kontroller och avstämningar
- Pensionsadministration
- Besvara inkommande mejl från inboxen
VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant utbildning inom löneområdet alternativt några års arbetslivserfarenhet av löneadministration
- Har obehindrade kunskaper på svenska och engelska i både tal och skrift då tjänsten innefattar kommunikation på båda språk - all kommunikation sker till stor del på engelska, därför otroligt viktigt att du vågar kommunicera på detta språk
Meriterande om du:
* Har vana av att hantera löner i en större organisation sedan tidigare
* Har erfarenhet av att arbeta i en global organisation
* Har arbetat i lönesystemet HR-plus6 tidigare
Som person är du:
* Noggrann
* Ansvarstagande
* Samarbetsorienterad
Vidare är du som person strukturerad och du har lätt för att hantera flera parallella uppgifter samtidigt. Du har självklart ett positivt synsätt, är serviceinriktad och trivs i ett prestigelöst arbetsklimat där alla hjälper alla. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Övrig information
* Start: December
* Omfattning: Heltid, initialt ett vikariat på 1 år
* Placering: Parkgatan 49, Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231