OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du det är roligt att arbeta med löneadministration och vill vara med på en tillväxtresa? Är det viktigt för dig att arbeta med härliga kollegor med fin gemenskap? Sök då tjänsten som löneadministratör hos oss på Samres!
Arbetsbeskrivning
I den här tjänsten ansvarar du för löneprocessen och arbetar då med lönehantering, rapporteringsarbete och personaladministrativa uppgifter för tre bolag med totalt drygt 200 löner. Vanligt förekommande uppgifter är:
• Beredning av löner
• Hantering av reseräkning
• Upprättande och utskick av lönespecifikationer
• Ta fram underlag för betalning av preliminärskatter och arbetsgivaravgifter samt bokföringsorder
• Beräkning av semesterlön, semesterlöneskulder och hantering av årsskifte
• Bevaka regeländringar som påverkar lönehanteringen och sätta sig in i tillämpliga kollektivavtal (Callcenteravtalet, Telekomavtalet)
• Underhåll av systemen Hogia Lön och Hogia Personal
• Rapportering tjänstepension till Collectum
• Rapportering av inkomstuppgifter och statistik till myndigheter
• Övriga administrativa sysslor
Vem är du?
För att du ska lyckas i den här tjänsten så ser vi att du minst har arbetat med lönefrågor brett under 1-2 år. Det är också fördelaktigt om du har en eftergymnasial utbildning inom lön.
Det är viktigt för oss att du är en ansvarsfull person som är självgående, drivande och att du verkligen tar tag i uppgifter. Arbetsdagen kräver också att du är strukturerad, organiserar och prioriterar dina uppgifter effektivt. Eftersom vårt arbete med löner är mångfacetterat så krävs det både en utpräglad analytisk förmåga och en noggrannhet utöver det vanliga. Du ska ha en hög servicekänsla, god samarbetsförmåga och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och enkelt ha kontakt med alla berörda parter för att kunna säkerställa lönearbetet.
Du erbjuds
Hos oss på Samres är personalen den viktigaste tillgången och vi arbetar kontinuerligt för att vara en attraktiv arbetsgivare där man är stolt över företaget och den egna insatsen. Att ha de bästa medarbetarna är en självklarhet för att vi ska kunna uppnå den höga kvalitet som vi har. I våra nyrenoverade lokaler på huvudkontoret i Lund kommer du att vara kollega med ca 30 medarbetare som arbetar både inom kärnverksamheten med kundservice på olika sätt och ett antal stödfunktioner inom ekonomi, HR och IT.
Om oss
Samres grundades i Lund 1993 och är idag ett internationellt företag som tillsammans med vårt systerbolag Dynava har över 800 anställda fördelat på 13 kontor runtom i världen. Vi ägs av Eniro-koncernen och har som målsättning att bli den ledande aktören inom outsourcad kundservice på den nordiska marknaden. Vårt fokus är att hjälpa våra uppdragsgivares kunder och vi drivs av övertygelsen att god kundservice kan vara en nyckel till företags framgång. Vi har fina referenser både inom privat och offentlig sektor. Gå gärna in på vår hemsida för att läsa mer:
https://www.samres.se/
Ansökan
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: 1 februari 2023 eller enligt överenskommelse
Vi går igenom ansökningar löpande så du är alltså varmt välkommen att ansöka redan idag men som senast den 11 december!
I denna rekrytering samarbetar Samres med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johan Friberg på 076 – 002 69 69 alternativt på johan.friberg@jurek.se. Välkommen att ansöka via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52