Löneadministratör till Särnmarks huvudkontor i Solna

Löneadministratör till Särnmarks huvudkontor i Solna

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att anordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

 

 Är du en erfaren och driven löneadministratör som vill arbeta i en bred och omväxlande roll i ett spännande värdegrundsbaserat företag? Är du ansvarstagande, har goda systemkunskaper och erfarenhet av hela löneprocessen? – Perfekt - då är det dig vi söker! 


Arbetsuppgifter

Här arbetar du självständigt med hela löneprocessen och tillhörande administration för koncernens personliga assistenter. I Särnmark är lönearbetet nära integrerat med hanteringen av tidrapportering och räkningar till Försäkringskassan.

Du hanterar allt från filöverföring från försystem, registrering löneunderlag, kontroller och löneberäkning/-körning, till avstämningar, deklarationer samt semesterskuld- och årsskifteshantering.

Att vara löneadministratör på Särnmark innebär ett nära samarbete med Kundansvarig samt Ekonomiavdelningen för att säkerställa betalningarna från Försäkringskassan.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med lön och är trygg i hela löneprocessen. Du trivs med att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt arbetssätt för att komma vidare i ditt arbete. Du är noggrann och drivs av att arbeta målinriktat och uppvisa goda resultat. Vidare har du förmågan att förstå vikten av detaljer i ditt arbete utan att tappa fokus för helheten. En god kommunikativ förmåga och känsla för service är ett måste, då löneavdelningen fungerar som ett bollplank för chefer i organisationen och ett stöd för personalen.

Vidare är du en utvecklingsorienterad person som med din positiva och prestigelösa inställning finner det självklart att bidra med din kompetens inom löneområdet. Du kommer att vara en viktig del i en löneavdelning med sex kompetenta löneadministratörer.

Det är meriterande om du har arbetat med lönesystemet Agda har erfarenhet av tidssystem, samt kunskap i att arbeta i Excel.

System och programvara som vi använder:

Agda lönesystem med tillhörande webmodul samt Tempus tidssystem.  MS Officepaketet, såsom Excel och Word.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Tillträde den 1 november 2020 eller enligt överenskommelse. Anställningen omfattas av Vårdföretagarnas kollektivavtal, med avtalsmässiga pensionsavsättningar och vi erbjuder friskvårdsbidrag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att vända dig till Carin Kreku Carlsson, Lönechef, e-post: carin.k.carlsson@sarnmark.se tel: 08-505 920 29

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 3 oktober 2020

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024