OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordens största hotellkedja söker nu en strukturerad löneadministratör för ett längre konsultuppdrag. Är du serviceinriktad och har erfarenhet av lön? Vill du jobba i en spännande och dynamisk organisation? Då kan det vara dig vi söker! Konsultuppdraget är med placering på Scandics kontor på Sveavägen i Stockholm. Uppdraget sträcker sig från 1 april 2023 till 31 augusti 2024. Arbetet kan utföras delvis på distans.
Om tjänsten
Du kommer att tillhöra avdelningen Payroll som utgörs av 13 personer som verkligen trivs på sin arbetsplats. De är väldigt måna om all sin personal och gläds åt framgång tillsammans. Här kommer du in i en organisation där inga frågor är dumma och där det alltid finns någon att fråga om råd. De är uppdelade i två grupper – Payroll Support och Payroll Operations. Tydliga processbeskrivningar och manualer för att kunna backa upp varandra vid arbetstoppar och för att kunna ge samma service och svar till våra användare. De arbetar strukturerat med förvaltning men också med förbättringsarbete.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som löneadministratör kommer du ha ansvar för ett av flera distrikt. Vissa arbetsuppgifter hanteras dock oberoende av distrikt för att bibehålla jämn arbetsbelastning och god service till våra hotell – dessa ingår också i din roll. Arbetet innefattar löpande lönearbete, kontroller, bevakningar, lönekörningar, semesterårsskifte och lönerevision. Lön betalas ut lön den 15:e och resultatet av våra lönekörningar ska in i bokföringen vilket innebär att vi har ett tajt schema i början av varje månad.
Under ditt uppdrag kommer du ta över vissa ansvarsområden vilket innebär att du säkerställer att dokumentation/arbetsrutiner uppdateras vid behov.
Vem är du?
Du tycker om att arbeta i team men även självständigt. Scandic har det senaste året arbetat mycket med att effektivisera sina processer vilket innebär att du behöver tycka om att sätta dig in i och följa uppsatta rutiner. De arbetar med ständiga förbättringar i vilket du gärna får bidra till genom att komma med förslag, nytänkande och kreativitet. Du har en analytisk förmåga och ser trender, du har modet att våga agera på det du ser. Du är positiv och en problemlösare.
För att klara av arbetsuppgifterna ser vi att du har en relevant löneutbildning samt minst 3 års erfarenhet av lönearbete vilket innebär att du genomfört semesterårsskifte och lönerevision samt löpande lönearbete. Du ska också ha erfarenhet av att supportera chefer och anställda genom att svara på frågor och vara rådgivande. Du har en god svenska både i tal och skrift samt behärskar engelska. Du har god systemvana.
Det är meriterande om du har kunskap i följande system: lönesystemet SD Worx, HR systemet Workday och/eller tid- och bemanningsystem, gärna Timeplan.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson