Löneadministratör till Scania

Löneadministratör till Scania

Arbetsbeskrivning

Löneadministratör till Scania
Är du en strukturerad och kommunikativ person med intresse för detaljer? Har du ett intresse av utveckling av löneprocesserna? Då är det kanske du som är vår nästa kollega till Payroll-avdelningen inom People Business Service & Support i Sverige!
Som Löneadministratör på Scania har du både en operativ och konsultativ roll samt ansvar för att ge support till anställda och chefer och kvalitetssäkra såväl indata som utdata i löneprocessen. Totalt hanterar vi ca 23 000 löner samtidigt som kopplingar och integrationer mellan lönesystemet och många andra system innebär att arbetsuppgifterna har olika nivåer av komplexitet och omfattning.

Vi erbjuder
På Payroll-avdelningen arbetar gruppen löneadministratörer i nära samverkan med lönespecialister och kollegorna i gruppen Travel Expense & Time Management, men man har även många kontaktytor utanför avdelningen. Hos oss är du en viktig del av ett engagerat och ansvarskännande team som jobbar för att säkerställa löneprocessen för våra interna kunder. Du är en del av en kultur som lägger stort fokus på service där ett professionellt bemötande och tillgänglighet är ledord. Att arbeta med ständiga förbättringar genomsyrar vår vardag, liksom fokus på egen kompetensutveckling. Scania erbjuder även flexibelt arbetssätt vilket innebär att vi arbetar hemifrån i viss utsträckning.


Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga uppgifter är att tillsammans med dina kollegor hantera inkommande ärenden i form av nyanställningar, förändringar och avslut av anställningar, frånvaro, tillägg och avdrag, osv. Arbetsuppgifterna innefattar även kvalitetssäkring av arbetet, support till anställda och chefer, registervård, att bidra till ständiga förbättringar samt delta i olika utvecklingsprojekt.
Arbetsuppgifterna varierar under året och förutom att vara involverad i den löpande, månatliga lönehanteringen är du även engagerad i årsvisa uppgifter såsom exempelvis kalenderårsskifte och semesterårsskifte.
I rollen har du främst många kontaktytor internt på Scania men även externa kontakter med exempelvis leverantörer och myndigheter förekommer.

Din profil
Vi söker en driven, kommunikativ och strukturerad person med stark servicekänsla som bidrar till att skapa ett positivt arbetsklimat och gott samarbete med kollegor. Du förstår vikten av att interna processer håller hög kvalitet och har en vilja att jobba för ständig förbättring. Du har en YH-utbildning inom lön och några års erfarenhet av löneadministration alternativ minst 5 års erfarenhet av operativt lönearbete. Du har god kunskap om lagar och regler som styr löneområdet samt erfarenhet av olika kollektivavtal. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser det som en förutsättning för denna roll att du är en lagspelare med ett stort engagemang för ditt uppdrag.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av SD Worx lönesystem och Teknikavtalet.

Gruppen
Payroll är en av fem avdelningar inom People Business Service & Support, Sverige och inom Payroll-avdelningen finns det 3 team: Travel Expense & Time Management, Payroll 1 och Payroll 2. Payroll-avdelningen består av ca 30 medarbetare och vi har en härlig stämning i gruppen med en bra mix av personligheter, erfarenhet och kompetens som vi gärna delar med oss utav. Vi ställer självklart upp och stöttar varandra när det behövs.


Ytterligare information
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start 1 januari 2025 och placeringsort är Södertälje.
Bakgrundskontroll kan komma att tillämpas på denna tjänst.
#LI-hybrid


Kontaktinformation
För mer information kontakta rekryterande chef, Erika Dahlgren via mejl erika.dahlgren@scania.com


Ansökan
Skicka gärna in din ansökan innehållande personligt brev och CV senats 2024-09-25


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Randstad .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania CV AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2024
  • Ansök senast: 25 september 2024

Besöksadress

Nyköpingsvägen 33-41
None

Postadress

Nyköpingsvägen 33-41
SÖDERTÄLJE, 15187

Liknande jobb


21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024