OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sirius Humanum AB, www.sirius-humanum.se, är ett expansivt företag inom vård och omsorg med cirka 430 hel- och deltidsanställda.Sirius skapar med omtanke möjligheter till ett innehållsrikare liv.Tjänsterna kan delas in i sju kategorier, det är skolskjutsar, omsorgsresor, färdtjänst, liggande persontransporter, ambulanssjukvård, personlig assistans och missbrukarvård.Då Sirius har expanderat i snabb takt de senaste åren ställs det allt högre krav på ekonomiavdelningen.Avdelningen ska nu förstärkas med en Löneadministratör. Löneadministratören kommer att ansvara för lönehanteringen för företagets anställda och lönearbetet kommer att ske i systemet Agda samt i personalhanteringssystemet Flex.Löneadministratören ska ansvara för lönehantering, system och kollektivavtal.Utöver dessa övergripande ansvarsområden kommer arbetsuppgifterna bl a vara följande: .Hantering av tidrapporter och filöverföringar..Hantering av reseräkningar..Upplägg av nyanställda..Registrering av sjukdom och semester..Hantering av föräldraledighet och bevakningar samt grupp- och pensionsförsäkringar..Efterrapportering såsom bokföringsunderlag, semesterskuld och underlag för skattedeklarationer..Kontakt med affärsområdeschefer och övriga anställda..Kontakt med och rapportering till myndigheter..Hantering av kontrolluppgifter..Avstämningar med ekonomiavdelningen..Statistikuppgifter av olika slag..Utveckla rutiner, processer och system avseende lönehanteringen.Du har en kvalificerad erfarenhet av att arbeta med lönehantering.Du är väl förtrogen med hela lönekedjan och har erfarenhet av olika avtal och system.Det är givetvis mycket meriterande med erfarenhet av Agda.Vi ser gärna att du har erfarenhet från ett par olika arbetsplatser och erfarenhet av rollen som lönekonsult är mycket meriterande. Förutom att du har ett stort intresse för lönehanteringsfrågor, är du noggrann och strukturerad.Vidare är du van att arbeta i grupp och har god samarbetsförmåga.Du har ett positivt sätt, är drivande och har en vilja att ta för dig och utvecklas.Vidare är du ansvarsfull, flexibel och prestigelös.Då arbetet innehåller både externa och interna kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad. Prodiem AB är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi- och löneområdet.Vi har tre verksamhetsområden; rekrytering, konsulter och outsourcing.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134