OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skanska Sverige består av cirka 12 000 medarbetare som dagligen arbetar för att utveckla och skapa nya möjligheter för att människor ska kunna bo, arbeta och resa - i dag och generationer framöver.Vi arbetar med bostads-, husbyggnads- samt väg- och anläggningsrelaterade tjänster.Vårt mål är att bli en förebild i svenskt näringsliv genom att vara öppna, ärliga och lyhörda.Skanskas lönekontor administrerar löner för ca 12 000 medarbetare inom ett stort antal kollektivavtalsområden.Lönekontoret hanterar även avtals- och gruppförsäkringar, pensioner, hem-pc avtal, resultatandelsstiftelse samt tjänstebilar.Totalt är vi i dag 22 personer. I tjänsten ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom lönehantering vilket innebär support till anställda och chefer i lönefrågor, kontroll av inskickat material samt rättningar.Du kommer att få ansvar för något eller några egna specialområden.Vi arbetar i lönesystemet Pol samt affärssystemet Oracle.Att läsa och tolka flera olika avtal, både för tjänstemän och kollektivanställda, kommer att bli en naturlig del av din dag. Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet från löneadministration och mycket goda kunskaper om hela löneprocessen.Har du arbetat i Pol samt Oracle är detta mycket meriterande, ett stort intresse för IT-frågor likaså.Som person är du utåtriktad, serviceminded och självgående.Andra egenskaper vi värderar högt är noggrannhet och flexibilitet. Då tjänsten innebär mycket kontakter, både internt och externt, förutsätter vi att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Då vi önskar öka vår mångfald välkomnar vi sökande som är män och personer med annan etnisk bakgrund än svensk.Ansök snarast via www.proffice.se dock senast 20 juni.