OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en prestigelös, självgående och serviceminded person som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö under stort eget ansvar? Har du omfattande erfarenhet av att arbeta med lön och lockas av möjligheten att få arbeta i ett härligt team på ett av de ledande vårdbemanningsbolagen? Då kan rollen som löneadministratör vara nästa steg för dig.
Vår kund är en ledande aktör inom vårdbemanning med fokus på bemanning av läkare, sjuksköterskor och socionomer i Sverige och Norge. Sedan starten 2017 har de vuxit i raketfart och idag är de drygt 40 personer som sitter på kontoret i centrala Stockholm.
OM ROLLEN
Rollen som löneadministratör är en bred roll med stort eget ansvar och nära samarbete med såväl den interna organisationen som konsulter och extern byrå. Du blir en del av ett ekonomiteam om 7 personer där du, tillsammans med den externa byrån Kontek, ansvar för allting kopplat till lön.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Skicka underlag till Kontek, provision, lönefil, avdrag, bonusar mm
- Arbetsgivardeklarationer, bokföra och betala
- Semesterlöneskuld
- Arbetsgivarintyg
- Kronofogden- betala in och rapportera
- Balanskontoavstämningar 2-3 konton
- Bokföra lön
- Kontakt med SCB och försäkringskassan
- Konsultavstämning samt hantering av lönerelaterade diffar
- Delat ansvar för förmåner, utlägg och Mynt företagskort
För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter i takt med att bolaget växer samt expanderar till andra marknader.
OM DIG
Vi söker dig som är självgående, strukturerad och analytisk. Du gillar att arbeta i ett högt tempo mot tydliga mål och du har lätt för att självständigt prioritera och strukturera upp ditt arbete. I din kommunikation och i sociala sammanhang är du smidig, orädd och professionell. Du har ett sinne för att arbeta med siffror, en god analytisk förmåga samt lätt för att sätta dig in i komplexa frågeställningar.
Från tidigare roller är du van att arbeta självständigt med lön. Du har erfarenhet av olika typer av lönehantering som bruttolöneavdrag, förmåner, skatt, utmätningar, semester mm. samt har erfarenhet av att arbeta med enklare redovisning.
ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se
OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.