Löneadministratör till SOS Alarm

Löneadministratör till SOS Alarm

Arbetsbeskrivning

Till vårt löneteam söker vi nu en löneadministratör på heltid för en visstidsanställning på minst 6 månader med möjlighet till att arbeta som lönespecialist.

Med en stark gemenskap och stolthet gör vi skillnad varje dag
SOS Alarm är en unik verksamhet som genom alla våra tjänster skapar ett tryggare Sverige för alla. Med en stark gemenskap och stolthet gör vi skillnad varje dag. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Våra tjänster utvecklas ständigt och innefattar ny teknik så som 112-appen, sensorer, kameraövervakning och drönare.



Din vardag som löneadministratör
Du kommer att vara delaktig och få insyn i hela löneprocessen från anställning till avslut och kommer att arbeta med enklare löneadministration. Löneteamet består av två lönespecialister och en lönechef som tillsammans hanterar cirka 1300 löner varje månad med HRM som lönesystem.

Vår digitaliseringsresa inom lön är påbörjad och vi ser gärna att du har intresse och kunskaper för att stötta oss vidare genom detta arbete. Vi är anslutna till Almega och följer tjänstemannaavtalet mellan Almega och Unionen. Vårt kontor ligger centralt på Malmskillnadsgatan i Stockholm.

Utöver ovan är vanligt förekommande arbetsuppgifter:

- Registrera nyanställda i HRM och ta fram anställningsavtal

- Support till chefer och medarbetare via mail/teams/telefon

- Kontrollera och hantera Reseräkningar (HRM)

- Hantera löneunderlag (alla löneunderlag sparas digitalt)

- Registrering/kontroller/säkerställa korrekta löneberäkningar

För att bli framgångsrik i denna tjänst tror vi att du har erfarenhet av:
Du har tidigare erfarenhet av löneadministration, meriterande med erfarenhet av att hanterat löner från skift- eller dygngående verksamhet.

Du har ett intresse för att bidra till utveckling och digitalisering av lön och förmåner och trivs med att arbeta i team.

Som person är du ansvarstagande, nyfiken och tar dig gärna an nya utmaningar. Du talar och skriver obehindrat på svenska.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska, samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss.

Låter detta intressant? Välkommen in med din ansökan senast 31 okt. Vi hanterar ansökningar löpande!

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 april 2023

Liknande jobb


31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024

Löneadministratör, Huddinge kommun

Löneadministratör, Huddinge kommun

30 oktober 2024