OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen och sysselsätter drygt 15 000 anställda globalt med huvudkontor i Tyskland. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCON´s globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i över 40 länder.
ENERCON´s servicebolag, ENERCON Energy Converter AB, har sitt huvudkontor i Malmö och härifrån driver vi verksamheten i de nordiska länderna. Bolaget har totalt 19 servicestationer utspridda på strategiska platser i Norden och vi sysselsätter ca 150 medarbetare.
För mer information om ENERCON läs på; www.enercon.de/en-en/
Löneadministratör till ENERCON i Malmö
Har du erfarenhet av att jobba med löner och har du kanske även jobbat med HR-administration? Vill du vara en del av en framgångsrik, stabil och internationell koncern i en spännande framtidsbransch?
Då har vi möjligheten för dig!
Till trevliga ENERCON letar vi nu efter en löneadministratör för en visstidsanställning på 6-8 månader, eventuellt längre. Motiverad personal och kunder har bidragit till kundens globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i över 40 länder. I Malmö har företaget funnits i snart 20 år och här finns det svenska huvudkontoret.
Företaget erbjuder ett utmanande arbete där din roll till stor del utgörs av registrering och löneadministration. I ditt ansvarsområde ingår även övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter på HR- och löneavdelningen.
Kvalifikationer
Några års erfarenhet av löner, gärna i SAP – det är en stor fördel om du har varit med om ett byte till nytt lönesystem
Gärna någon form av utbildning inom området HR- eller lön
Tidigare erfarenhet från globalt företag är en fördel
Mycket goda kunskaper i Office-paketet och i synnerhet Excel
Goda kunskaper i svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
Vem är du
Vi tror att du som söker har en god känsla för siffror, är analytisk och noggrann. Du trivs med ett självständigt arbete men är även en bra lagspelare. Tjänsten förutsätter att du är prestigelös, serviceminded och flexibel då du kommer att ha många kontaktytor i en mångfacetterad roll. Du har hög integritet och förstår vikten av struktur och ordning för ett lyckat resultat.
Tjänsten är en visstidsanställning i 6-8 månader, eventuellt längre med start snarast möjligt, dock senast under januari 2021.
Vi rekryterar löpande och du är välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!