OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.
Vi söker nu en löneadministratör på 70% till en stor spännande kund. Jobbet är ett vikariat med start omgående och 6 månader fram.
Arbetsuppgifter
Arbeta med personal- och löneadministration från nyanställning, under pågående anställning, och till avslut, vilket innebär:
Tolka lagar och avtal inom löneområdet
Informera och stötta team leaders och chefer i personal- och löneadministrativa frågor
Arbeta med arbetstidsregistrering och lönehantering. Bedriva registervård inom fastställt område.
Förbereda inför överföring från tidredovisningssystem till lönesystem.
Stämma av felrapporter, kontroll- och bevakningslistor.
Skriva arbetsgivarintyg, anställnings- och inkomstintyg.
Administrera traktamenten och reseräkningar.
Anmäla olika uppgifter till Försäkringskassan, AFA och Arbetsförmedlingen
Registrering masterdata i affärssystem
Ansvar
Löneadministration för ca 360 medarbetare. Kollektivavtalen är främst Detaljhandelsavtalet och Partihandelsavtalet, och till mindre del tjänstemannaavtalet.
Utbildning - krav och önskvärt
Gymnasieutbildning
Meriterande med utbildning inom ekonomi/lön
Arbetslivserfarenhet - krav och önskvärt
Önskvärt är erfarenhet från löneadministration, minst 1 år.
Teknisk kompetens - krav och önskvärt
Goda kunskaper inom Microsoft Office (främst Excel)
Erfarenhet från arbete i lönesystem/tidssystem. HR Plus från Bluegarden och FLEX tidredovisning, erfarenhet från dessa system är meriterande men inget krav.
Vi har Microsoft AX som affärssystem, erfarenhet från systemet är meriterande.
Språkkunskaper
Svenska och till viss del engelska, detta då vårt affärssystem endast finns på engelska.
Personliga egenskaper/kompetenser
Strukturerad
Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Kvalitetsmedveten
Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Ser till att normer för kvalitet och produktivitet upprätthålls.
Engagerad
Motiverar sig att arbeta hårt och lägga ner tid, energi och engagemang på sitt arbete.
Samarbetsförmåga
Är omtänksam, lyhörd och skapar teamkänsla. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Serviceinriktad
Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse och vilja att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
Självgående
Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
Stabil
Är lugn under tidspress. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Reagerar bra på förändringar och är positiv trots bakslag.
Urval och presentation till kunden kommer ske löpande, så ansök idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Erika Fogelberg, 023-453 95, eller på
Välkommen med din ansökan!