Löneadministratör till Specsavers

Löneadministratör till Specsavers

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av löneadministration och service och vill arbeta tillsammans med hjälpsamma, engagerade kollegor? Inte minst på en arbetsplats som blivit utnämnd till Sveriges bästa. Då kan tjänsten som löneadministratör för Specsavers butiker passa dig - välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som löneadministratör hos Specsavers kommer du att göra löner för butiksanställda, såväl kollektivare som optiker och tjänstemän (partners). Du rapporterar till team lead för löneteamet, men jobbar självklart också tätt tillsammans med kollegorna i teamet samt ekonomi- och HR-avdelningen, för att ge bästa stöd, råd och hjälp gällande lönefrågor till butikerna.

ARBETSUPPGIFTER
Vi letar efter en strukturerad, driven och noggrann löneadministratör, som vill vara med och utveckla teamet framåt. Vi ser gärna att du är en problemlösare som kommer med förslag om förbättringsåtgärder eller lösningar, och gärna tar dig an en utmaning där du lär dig något nytt. Vi tror även att du är en god kommunikatör via både telefon och chatt och är serviceinriktad när det dyker upp olika frågor från partners. Vi tror att du är van vid att arbeta med tolkning av kollektivavtal och lagstiftning inom lön och arbetsrätt.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Administrera löner för butikerna enligt kollektivavtal (Svensk Handel och SRAT), lagstiftning och företagets policys.
* Stödja partners (butiksägare) och ge support i lönefrågor samt enklare HR-frågor.
* Uppdatera system (Hogia LönPlus) gällande avtal, anställningar, samt visst systemunderhåll.
* Hantera och administrera frånvaro (sjuk, föräldraledighet, etc).
* Hantera statistik, försäkringar och pensioner samt rapportering till myndigheter.
* Stödja ekonomiavdelning med rapporter inför månads- och årsbokslut.
* Hantera frågor i schemaläggning och tidrapportering i Quinyx, affärssystem.


Du erbjuds:


* Flexibilitet - 3 dagar på kontoret och 2 dagar flexibelt, samt flexibla arbetstider.
* Ett belönande bonussystem som delas ut enligt personlig målsättning 4 gånger/år.
* Ett omväxlande arbete, där du har mycket kontakt med både butikerna runt om i landet och kollegorna på supportkontoret. Visste du att Specsavers utnämnts till Sveriges bästa arbetsplats?
* Att vara med och utveckla löneteam och våra processer.
* Att bli en del av ett globalt företag med hjälpsamma, engagerade och vänliga kollegor, där alla medarbetare är lika viktiga.
* Som löneadministratör, kommer du bli en viktig del av ett engagerat och hjälpsamt team, där du kommer få möjlighet att utvecklas. Totalt är vi ungefär 80 medarbetare på supportkontoret, där fokus är att stötta de 115 butiker de har runt om i Sverige.


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom löneadministration eller liknande
- Har minst 1 års erfarenhet inom löneadministration
- Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
- Har systemvana ex. Hogia/LönPlus

Det är vidare meriterande om:


* Du tidigare har arbetat inom detaljhandeln


Vi ser att du besitter kompetenserna:


* Samarbetsinriktad
* Problemlösande
* Strukturerad
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg, Torsgatan 5A


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Visste du att Specsavers är ett familjeägt företag? Även om de genom åren har växt och blivit ett stort internationellt företag, så har de fortfarande samma grundsyn och värderingar. De tror starkt på att om de litar på och stöttar dig, så kommer du att trivas och lyckas med ditt arbete.

De har haft en fantastisk utveckling från den ödmjuka början till där de är idag. De har hela tiden utmanat sig själva, allt för att komma närmare målet: att göra ögonsjukvården lättillgänglig för alla. Specsavers är idag världens störta privatägda optikerkedja med butiker och kontot i elva länder. Med 37 000 engagerade medarbetare som arbetar tillsammans varje dag för att tillhandahålla ögon- och hörseltjänster till över 38 miljoner kunder världen över.

#ThisIsSpecsavers

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2022
  • Ansök senast: 26 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Lönespecialist (vikariat)

Lönespecialist (vikariat)

11 oktober 2024

Lönespecialist/HR

Lönespecialist/HR

11 oktober 2024

10 oktober 2024