Arbetsbeskrivning
Är du en vass löneadministratör som är ute efter ny utmaning? Sök uppdraget som löneadministratör till statlig myndighet i Norrköping!
Om uppdraget
Till statlig myndighet i Norrköping söker vi en erfaren löneadministratör. Som löneadministratör ansvarar du för att säkerställa korrekt och effektiv hantering av löneadministrationen för samtliga medarbetare. Du arbetar nära gruppledaren och kollegorna på lönekontoret för att administrera löneutbetalningar, rapportering och support till medarbetare. I din roll ingår att hantera lönerelaterade ärenden, utlägg, förskott och systemadministration. Tillsammans med kollegorna på lönekontoret supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar.
Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).
Arbetsuppgifter
I denna tjänst kan nedan (men inte uteslutande) arbetsuppgifter förekomma;
• Bearbeta och kontrollera löneunderlag
• Ta fram lönelistor
• Ta fram rapporter och statistik
• Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
• Sammanställa tid- och frånvarorapporter
• Svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
• Göra beräkningar och rättningar
• Daglig styrning och arbetsledning av verksamheten
Vem är du?
Du ska uppfylla följande;
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i lönesystem
• Goda kunskaper i ekonomisystem
• Goda kunskaper om kollektivavtal
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Meriterande är att du uppfyller;
• Erfarenhet av lönesystemet Personec P
• Erfarenhet av lönesystemet Fenix
• KY-utbildning eller liknande inom lön
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på heltid 100% som ska påbörjas senast 2024-12-02 och pågår till 2025-06-02 med chans till förlängning upp till 3 månader. Placeringsort för uppdraget är myndighetens kontor på i Norrköping. Möjlighet till distansarbete kommer vara 1–2 dagar i veckan.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se . Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52