Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av löneadministration och letar efter nästa spännande uppdrag? Vi söker nu för vår kunds räkning en löneadministratör med start i mitten av januari. Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval. sista ansökningsdag är 16/12!
OM TJÄNSTEN
För att möta den kraftiga tillväxtresa som myndigheten är inne i pågår ett digitaliseringsprojekt kopplat till HR och Lön. Löneadministrationen behöver förstärkas med resursstöd för att säkra upp leveranser av hantering av manuella underlag, löneutbetalningar och för att erbjuda ett ökat stöd och support till verksamheten.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Löpande löneadministration med mycket manuell registrering av löneunderlag
* Kvalitetssäkring av tidrapporter
* Hantering och attestering av reseräkningar
* Kontera fakturor
* Utfärda olika typer intyg och rekvisitioner
* Administration av förmånsbilar
* Besvara olika frågeställningar från chef och medarbetare, support för tidrapportering och reseräkningar
* Delta i pågående arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling
* Självständigt utföra löpande lönehantering
VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH-utbildning inom Löneadministration (bifoga utbildningsbevis) alternativt minst 3 års arbetslivserfarenhet med löneadministration
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av löpande löneadministration
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att bidra med verksamhetsstöd till chef och medarbetare samt ge support i frågor gällande löneadministration
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av självständigt arbete med löneadministration
- Har god dator- och systemkunskap (bla officepaketet)
Det är meriterande om du har
* Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom UBW lönemodul (fd. Agresso)
* Minst 1 års arbetslivserfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor
För att bli erbjuden rollen krävs en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll som kan ta 8-10 veckor. Efter godkänd säkerhetsprövning kan uppdraget påbörjas.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231