Löneadministratör till Symetri

Löneadministratör till Symetri

Arbetsbeskrivning

Vi på Symetri utvecklar och tillhandahåller tekniska lösningar och tjänster till företag inom arkitektur, konstruktion, bygg, infrastruktur, samt tillverkningsindustrin. Vi hjälper människor att arbeta smartare för en bättre framtid genom att erbjuda den expertis och teknik som krävs för att kunna öka effektiviteten och arbeta mer hållbart.

Symetri grundades i Sverige 1989 och har idag mer än 1000 medarbetare. Företaget har kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, Irland och USA, och Symetri är en del av Addnode Group AB.

Vi söker en erfaren löneadministratör till vårt härliga team

Tjänsten

Som löneadministratör hos oss kommer du bli en del av Symetri ABs finansteam. I denna roll ska du säkerställa att alla anställda får rätt lön i rätt tid.

Arbetet omfattar främst lönehantering och frågor kring löner. Du kommer också att få vara behjälplig med kund- och leverantörsreskontra och andra uppgifter inom redovisning som månadsbokslut och rapportering.

• Lönehantering (inklusive kontroll av reseräkningar, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg etc).
• Rapportering av pensionsgrundande lön
• Stötta chefer och medarbetare i frågor gällande lön, avtal, pension, försäkringar och förmåner.
• Kontrollera att lönesystemet samt HR-system är uppdaterat och att löneflödet hanteras på ett effektivt sätt.
• Vara kontaktperson för Skatteverket och övriga myndigheter för HR-frågor.
• Hålla dig uppdaterad om arbetsrättsliga lagar och regler på arbetsmarknaden.
• Delta i projekt och bidra till utveckling och effektivisering av arbetsprocesser.
• Vara delaktig vid månadsbokslut med avstämningar, rapportering etc

Din profil

För att lyckas i den här rollen hos oss söker vi dig som har stor erfarenhet av löneadministration tidigare där du har arbetat självständigt med hela löneprocessen. Du är flytande i svenska och duktig på engelska, i såväl tal som skrift.

Som person är du ansvarsfull, kommunikativ, strukturerad och duktig på att planera ditt arbete. Dy tycker om att hjälpa till och har en hög servicekänsla. Erfarenhet av redovisning är meriterande.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete i ett framåtdrivande företag och en dynamisk miljö. På Symetri välkomnas nya idéer och egna initiativ. I det dagliga arbetet har du därför goda möjligheter att själv forma och påverka din roll. Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna då de är avgörande för din utveckling inom företaget.

Tjänsten är heltid och tillsvidare med placeringsort Borlänge.

Besök gärna vår hemsida www.symetri.se för mer information om oss.

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström och du lämnar in din ansökan på hemsidan www.lundinbostrom.se Kontakta rekryteringskonsult Maria Lindström, maria.lindstrom@lundinbostrom.se,
070-510 12 50 alt. Peter Boström, peter.bostrom@lundinbostrom.se, 073-826 71 00 vid frågor.

Vi hanterar ansökningar löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lundin & Boström
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 18 december 2023

Besöksadress

Borganäsvägen 42
None

Postadress

Borganäsvägen 42
Borlänge, 78433

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024

22 november 2024