Löneadministratör till Töreboda

Löneadministratör till Töreboda

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 7 städer och är idag ca 700 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.


Tjänstebeskrivning
Till vår kund i Töreboda söker vi nu en erfaren löneadministratör.

Du kommer hantera alla delar i löneprocessen med bland annat lönekörningar, administrera tidrapporter, skatter, avgifter och supportera organisationen vid frågor kring lön, semester och kollektivavtal. Du kommer också vara en viktig supportfunktion när det gäller lagar, avtal och personalsystem. Du ansvarar även viss bokföring samt har ansvar för växel, posthantering och diverse övriga administrativa uppgifter.

Du blir anställd på Premier som konsult och arbetar ute hos vår kund. Tjänsten är på 80% och du kommer arbeta i Töreboda.
Start: omgående.


Kvalifikationer
Vi söker dig med utbildning och/eller erfarenhet inom löneadministration och som självständigt har arbetat i hela löneprocessen samt har förståelse för dess betydelse och är trygg i dina kunskaper. Har du tidigare arbetat i Kontek Lön, Tidomat och/eller NAV är det meriterande. Du har goda kunskaper om de vanliga arbetsrättsliga lagarna samt vana och kunskap att läsa kollektivavtal samt god erfarenhet att arbeta i Office och då särskilt god vana i Excel. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du bra på att planera, strukturera och prioritera i ditt arbete. Du är pedagogisk och kan på ett bra sätt förmedla information till chefer och medarbetare. Vidare är du noggrann, analytisk, lösningsorienterad och prestigelös. Då du arbetar själv i denna roll krävs det att du är van att ta ansvar och trivs med att jobba självständigt.

Låter det intressant?
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024