Löneadministratör till uppdrag hos vår kund i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och serviceinriktad Löneadministratör som trivs med att ha ett helhetsansvar för löneprocessen? Vill du vara en del av ett engagerat team där du får möjlighet att bidra med din kompetens och arbeta i en dynamisk miljö? Då kan detta vara ditt nästa steg!

Om rollen

Vi på Novare Interim & Recruitment söker nu en Löneadministratör för ett uppdrag hos vår kund i centrala Stockholm. Som Löneadministratör kommer du att ha en central roll i företagets löneprocess och säkerställa att allt fungerar smidigt från ax till limpa. Du kommer även att vara ett viktigt stöd för chefer och medarbetare i frågor som rör löner och HR-administration. Du kommer att ansvara för att bereda löner samt rapportera till Collectum och FORA. Detta inkluderar att säkerställa korrekta underlag, hantera tillägg och bonusar, samt administrera komptid och förmåner som förmånscykel. Vidare kommer du att ta fram löneunderlag till ekonomiavdelningen och vara kontaktperson gentemot externa parter som Kronofogden och Försäkringskassan.

Utöver detta kommer du att:

Utfärda löneintyg, arbetsgivarintyg och tjänstgöringsintyg.
Tolka kollektivavtal och säkerställa att alla lagar efterföljs.
Hantera anställningsavtal, uppdatera anställningsinformation och administrera frånvaro.


Rollen innebär också att du får sköta viss HR-administration som att hjälpa till med statistik, skicka ut anställningsavtal samt hålla scheman och tidrapporter uppdaterade i lönesystemet Agda PS. Du kommer även att följa upp sjukskrivningar och rapportera till Försäkringskassan vid behov.

För att lyckas i uppdraget

Vi tror att du är en noggrann och strukturerad person som uppskattar att arbeta i en roll med mycket eget ansvar. Du har minst två års erfarenhet av löneadministration och är van att arbeta i lönesystemet Agda PS. Eftersom du kommer att vara en viktig kontaktperson inom organisationen är det också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ge support och svara på frågor från både chefer och medarbetare.

Erfarenhet från vårdsektorn är meriterande men inget krav. Det viktigaste är att du har en flexibel inställning, är lösningsorienterad och kan navigera i en föränderlig miljö där prioriteringarna snabbt kan skifta.

Vad vi erbjuder

Du kommer att bli en del av ett engagerat team med högt i tak och en stark vilja att arbeta tillsammans för att utveckla och förbättra processerna. Medarbetarna är välkomnande och stämningen präglas av hjälpsamhet och ett driv att skapa en trivsam arbetsplats.

Låter detta som något för dig? Ansök redan idag så berättar vi gärna mer om uppdraget!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2024
  • Ansök senast: 16 oktober 2024

Liknande jobb


Lönechef till Håbo kommun

Lönechef till Håbo kommun

9 oktober 2024

9 oktober 2024

9 oktober 2024