Löneadministratör till väletablerat bolag sökes!

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du att varierande arbetsuppgifter och många bollar i luften. Tillsammans med en kollega kommer du att hantera lönerna på vår kunds svenska marknad. Du kommer att ha operativt ansvar över löneprocesser och bland annat hantera lönerelaterade frågor, skicka material, sköta löpande rapportering mellan verksamhet och löneleverantör, rapportera bonus- och provisionsunderlag och analysera samt kontrollera löneunderlag och avvikelser.

Om företaget
Vår kund är ett väletablerat bolag som verkar inom säkerhet och brandskydd. Företaget erbjuder helhetslösningar och utför allt från riskanalys till installation och daglig hantering av säkerhet. Som anställd erbjuds du en arbetsplats med högt i tak där du får arbeta med kollegor som hjälper varandra och har kul tillsammans. Mer information om företaget ges vid eventuellt intervjutillfälle.

Din profil
Skallkrav:
- Relevant eftergymnasial utbildning mot ekonomi/lön alternativt tidigare arbetslivserfarenhet mot lön
- Svenska & engelska i tal & skrift
- Grundläggande kunskap inom Officepaketet

Meriterande krav:
- Tidigare arbetslivserfarenhet exempelvis inom lön, administration eller HR
- Erfarenhet av SAP-lön

Som person söker vi dig som är driven. Du är nyfiken och vill lära dig nya saker samtidigt som du vill vara med och påverka. Vidare är du strukturerad, noggrann och självgående i ditt arbetssätt.


Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Visstidsanställning, 3 månader med chans till förlängning
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17
Ort: Stockholm

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 27 juni 2017

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Löneadministratör Deltid  50% - Stockholm

Löneadministratör Deltid 50% - Stockholm

25 oktober 2024

25 oktober 2024

25 oktober 2024