Arbetsbeskrivning
Vi söker en noggrann och ansvarsfull löneadministratör till vår kund i Gävle. Tjänsten är på deltid med goda möjligheter till såväl personlig som professionell utveckling. Behovet är omgående och urval sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Nu finns det ett guldläge för dig som är student inom ekonomi/HR att samla på dig meriterande erfarenheter inom löneadministration. Du kommer arbeta deltid på cirka 50% och stötta upp ett föräldravikariat som pågår en längre tid. För rätt person finns det också möjlighet till eventuell förlängning på uppdraget.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör spelar du en viktig roll för att säkerställa att företagets anställda får korrekt och i tid betald lön samt att företaget följer alla lagar och regler relaterade till löner och anställningsvillkor. Din främsta arbetsuppgift är därmed att hantera och säkerställa korrekt och tidsenlig löneutbetalning baserat på anställdas arbetstid, övertid, frånvaro, sjukdom, semesterdagar och andra förmåner. Detta gäller cirka 80 medarbetare.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar HR/ekonomi eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Kan starta omgående för uppdraget
- Har tidigare arbetslivserfarenhet samt god system- och datavana
- Pratar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska då det krävs i kommunikation med kollegor
- Vi ser det som starkt meriterande om du tidigare arbetat med löneadministration
För att lyckas i rollen har du ett gott öga för detaljer och är mån om att göra ett rätt och kvalitativt arbete. Vidare är du flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya system och arbetssätt. Du har en positiv inställning och tar ett stort eget ansvar för såväl ditt lärande som din utveckling.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vi kommer kunna berätta mer om kunden och vilket företag det gäller under rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231