Löneadministratör till växande företag

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta med löner och har en administrativ ådra? Eller är du junior inom ekonomiområdet och vill få chansen att arbeta brett med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter inom området lön? Då kan detta vara den rätta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som löneadministratör kommer ditt huvudsakliga arbetsområde vara lönehantering. Beroende på erfarenhet och tidigare kunskaper finns även möjlighet att ansvara för redovisning, bokföring och fakturaadministration. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan bland annat vara:

- Förbereda löneunderlag
- Reseräkningar
- Löneadministration
- Ansvara för personalmailen gällande tidrapportering
- Stämma av tidrapportering med lönespecifikationer


Om företaget

Företaget är ett ledande företag inom köksbranschen och arbetar med att skapa kök utöver det vanliga där kunderna erbjuds nyskapande design kombinerat med innovativ ingenjörskunskap. De håller till i moderna, attraktiva lokaler i centrala Norrköping och för denna tjänst kommer du vara del av ett team på cirka 20 anställda.

Din profil

Som löneadministratör ser vi att du uppfyller följande krav:

- Erfarenhet av att arbeta i lönesystem (ex. Hogia, Visma, Hogia Travel, Web-time)
Alt. Utbildning inom ekonomi (lägst gymnasial nivå)

Viktigast för tjänsten som löneadministratör är att du har ett stort intresse för löner och siffror. Som person ser vi dessutom att du är social, driven och har viljas att utvecklas och lära mer. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, är skärpt samt ser en långsiktighet i anställningen. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter inom företaget!


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: Oktober 2016
Ort: Norrköping
Omfattning: Deltid om 25%

Vi behandlar ansökningar löpande, så passa på att skicka in din redan idag! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 september 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Rutinerad Lönekonsult till Hjorth & Partners

Rutinerad Lönekonsult till Hjorth & Partners

29 oktober 2024

Löneadministratör till IF Metall

Löneadministratör till IF Metall

28 oktober 2024

Lönespecialist till L&T

28 oktober 2024