OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Vi söker en löneadministratör till vårt team som kan hjälpa oss fortsätta bygga upp en intern lönebyrå för det svenska moderbolaget inom den internationella koncernen PHM Group. Genom löpande företagsförvärv är vi ett bolag i stark tillväxt och vår strategi är att varsamt centralisera de förvärvade bolagens backoffice-funktioner, där lönehantering är en viktig del.
Vid sidan av att integrera lokala bolag i vår centrala lönebyråmodell kommer du att hantera allt från tidrapporteringssystem och löneberedning till arbetsgivardeklarationer och redovisning samt avstämningar av lönerelaterade konton. Vi utför även arbetsgivarintyg, rapporteringar till myndigheter samt statistikrapportering. Vidare kommer du att besvara lönerelaterade frågor som uppstår internt från medarbetare men även från kunder på våra olika bolag.
Din profil
Vi söker en engagerad och trevlig medarbetare med erfarenhet inom lönehantering som är van att arbeta med alla delar i lönepocessen, inte är främmande för nya system eller rutiner och som tycker om att arbeta med förändring och nyutveckling.
Du är ansvarstagande, noggrann och håller uppsatta deadlines. Du förväntas besvara frågor som uppkommer internt och från anställda på ett pedagogiskt och trevligt sätt.
Kvalifikationer
- Utbildning/erfarenhet av lönehantering.
- God kunskap om lönelagar och regler
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Kommunikationsförmåga
- Förmåga att hantera konfidentiell information
- God datorvana
Meriterande
- Erfarenhet av system som Flex, Visma Lön och Kontek.
- Erfarenhet av redovisning eller systemimplementering.
Tjänsten är en provanställning på heltid om 6 månader som därefter övergår i en tillsvidareanställning.
Om du är en lösningsorienterad och självgående individ med passion för löneadministration samt tror att du har färdigheter och erfarenheter för att lyckas i denna roll, uppmanar vi dig att ansöka. Intervjuer görs löpande så skicka in din ansökan idag!