OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneadministratör till XCARET
Brinner du för att administrera löner och se till att rättpersoner får rätt lön efter rätt avtal i rätt tid?
Vill du bli en del av ett ambitiöst och positivt gäng med ett starkt driv?
Vill du dessutom utvecklas tillsammans med våra växande kunder? Då har vi arbetet för dig!
Hur ser din arbetsdag ut?
Som löneadministratör hos XCARET så kommer du att administrera löner för våra kunder, du kommer att skapa löner efter tidrapporter, administrerar utbetalningar till banker, bistå redovisningskonsulter samt kunder med underlag från lönekörningar.
Då vi är en redovisningsbyrå så är det meriterande att du även är intresserad av och bekväm med att assistera våra redovisningsansvariga med ekonomiassistentuppgifter.
Vem trivs här?
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och minst några års erfarenhet ifrån rollen som löneassistent/löneadministratör sen tidigare. (Oavsett om det är i en konsultroll eller dig som tex. arbetat med lön hos ett fristående företag.) Är du dessutom van att arbeta självständigt och ser ständiga förbättringar som en självklarhet kommer du att trivas här. Då rollen kräver ett stort ansvarstagande måste du som person ha förmåga att kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Det är en självklarhet att du tycker det är roligt med kundkontakt och att du snabbt kan skapa dig en helhetsbild samtidigt som du har ett öga för detaljer.
Kunskaper i Visma lön samt Fortnox är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Låter det intressant?
Ansök snarast, dock senast 19 juni 2022. Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person.
Varmt välkommen med din ansökan!