Löneadministratör (Vik)

Arbetsbeskrivning

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning.

Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

Löneenheten är en del av HR och består av 17 medarbetare. Löneenheten leds av en lönechef. Enheten ansvarar för kommunens löneadministration, lönesystem, personalarkiv, pension och kollektivavtalade försäkringar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en löneadministratör för ett vikariat till Motala kommuns löneenhet.
Som löneadministratör arbetar du både med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro, reseräkningar och intyg, samtidigt som du gärna svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Du arbetar också med kvalitetskontroller, kontroll av tidrapportering, arkivering samt skriver intyg. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar totalt mer än 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering.


KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Du har god datorvana och lär dig snabbt nya system.

Du organisera och planerar ditt arbete väl, arbetar enligt en tydlig process där du slutför det du påbörjat. Du sätter upp tidsramar och håller deadlines.

Du tänker i nya banor och finner nya lösning på både gamla och nya problem. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.

Arbetar bra med andra människor. Relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.

Du har förmågan att förstå olika aspekter av ett problem och kan hitta ideala lösningar på ett effektivt sätt. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna. Du ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Eftergymnasial utbildning inom löneadministration (minst 1 år) eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt är krav.


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Motala kommun, Lön
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2023
  • Ansök senast: 20 mars 2023

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024