OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Arbetet som löneadministratör innebär att du hanterar och ansvarar för elektroniskt inrapporterade löneunderlag till vårt lönesystem Personec K (KPAI/LPS), samt med utdataprodukter. Du kommer framöver att vara backup vad gäller avstämningar både månadsvis och årsvis. Arbetet är omväxlande med mycket kontakter med anställda, personalredogörare och chefer. Vi kommer under våren 2009 att påbörja byte av lönesystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en god organisatör med känsla för helheten. Du ska ha mycket goda kunskaper om lagar och avtal inom löneområdet. Inom kommunen gäller bland annat avtalet allmänna bestämmelser. Du måste också kunna uttrycka dig i tal och skrift. Befattningen kräver att du skall kunna[ arbeta självständigt och ha en god samarbetsförmåga. Initiativförmåga och viljan att bidra till utveckling av arbetet och en positiv arbetsmiljö värdesätts. Har du erfarenhet av löneadministration i Personec K och/eller Personec P och god datorvana är det meriterande. Vi tänker oss att du har en 3-årig gymnasieutbildning och gärna en eftergymnasial utbildning till lönespecialist. Några års erfarenhet från kommunal verksamhet inom lönearbete är meriterande. Grundläggande kunskaper i bokföring är önskvärt. [[[[[ [ Arbetstid/varaktighet Heltid. Vikariat längst tom 2010-08-31 [ Tillträdesdag 2009-08-03 Ansökan Du är välkommen att ansöka via kommunens webbaserade ansökningsformulär. [[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[