OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistansanordnaren Kooperativet EMIL har funnits sedan 1994. Det är en ideell, partipolitisk och religiöst obunden samt icke vinstdrivande verksamhet. Kooperativet EMIL arbetar för alla människor med rätt till personlig assistans, oavsett funktionsnedsättning. Kooperativet EMIL arbetar med ett brett kooperativt synsätt, där alla medlemmar ges samma rättigheter och möjligheter.
Nu söker vi en löneadministratör/administratör
Arbetsbeskrivning
Arbetet för medlemmen och assistenterna leds av kontorets personal, som består av verksamhetschef, tre koordinatorer samt två administrativa tjänster.
Som löneadministratör ansvarar du för att säkerställa korrekt lönehantering. Rollen innebär att du har övergripande ansvarar för hela lönefunktionen, registrerar anställningsavtal, utfärdar arbetsgivarintyg, rapporterar skatter och avgifter, statistik- och myndighetsrapportering, Kontrollerar tidrapporteringar och avvikelser, semester och årsskiftesrutiner, följer upp frånvaro och tolkar kollektivavtal och tillämpa dem i lönearbetet. Du fungerar även som en viktig kontaktperson för frågor rörande lön, pension och andra anställningsfrågor.
Som administratör ansvarar du bland annat för att svara i växeln, hjälpa till med akuta vikarietillsättningar, enklare schemaändringar, inköp, organisera olika interna och externa events, arkivera samt daglig problemlösning som rör kontoret.
Planen är att 60% av arbetstiden ägnas åt löneadministration och 40% åt administration.
Då arbetsuppgifterna är varierande krävs att du är flexibel i både tanke och handling samt har en god empatisk förmåga och social kompetens.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har efter gymnasial utbildning inom lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Är van vid att arbeta i lönesystem och har goda kunskaper om kollektivavtal, arbetsrätt och skatteregler
Det är meriterande om du har kunskap inom Crona lön och Excel.
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för Kooperativet Emils verksamhet. Detta kräver att du är trygg i dig själv och i din yrkesroll och kommunikativ. Ditt arbete präglas av noggrannhet, effektivitet och du är van att hantera många bollar i luften samt att du med en positiv utgångspunkt ser arbetsuppgifterna som en utmaning att lösa med medlemmens bästa i fokus.
Arbetsuppgifterna kräver vidare att du har goda datakunskaper och kan uttrycka dig i tal och skrift. Du ska även ha lägst B körkort.
Anställningens omfattning
Arbetet är en tillsvidare tjänst på sammanlagt 75%. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Provanställning tillämpas
För mer information besök vår hemsida www.kooperativetemil.se eller kontakta verksamhetschefen Mia Pakarinen 016-517429
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanskoordinator Erika Fredriksson
016-517426
Assistanskoordinator Erika Fredriksson
016-517426
Assistanskoordinator Mona Berglund
016-517442
Assistanskoordinator Cina Jangeborn
016-517430
Assistanskoordinator Lotta Korell
016-517428
Assistanskoordinator Cina Jangeborn
016-14 70 64
Assistanskoordinator Cina Jangeborn
016-14 70 64
Verksamhetschef Mia Carlsson
016- 517429
assistanskoordinator Cina Jangeborn
Assistanskoordinator Cina Jangeborn
016-517430