OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Maxkompetens söker nu för kunds räkning en löneadministratör/ansvarig Vi söker nu en löneadministratör/ansvarig med tidigare erfarenhet av löneadministration.Vår kund är ett internationellt företag med verksamhet i över 50 länder och med 95 års erfarenhet av sin bransch.Företaget verkar inom teknikbranschen och är kända världen över för sin höga servicegrad och innovativa produktutveckling.Idag finns lönefunktionen i Göteborg men kommer att flyttas till kundföretagets huvudkontor i Sollentuna.Stora delar av din introduktion och utbildning kommer därför att ges i Göteborg.Företaget arbetar med lön i SAP.Dina arbetsuppgifter kommer att vara: * Försäkrings- och pensionsfrågor/personal.Ansvara för försäkringar enligt lag och avtal samt administration kring försäkringarna.* Tidrapportering * Registrering av personaluppgifter * Lönekörningar * Avstämningar * Rapportering till för Försäkringskassan och berörda försäkringsbolag * Statistik och rapporter till myndigheter samt internt * Bokslutsavstämningar * Beräkning av skatter och arbetsgivaravgifter Vi letar efter dig som har erfarenhet av ovanstående och som är en noggrann och god kommunikatör.Du förstår vikten av att vara ett ansikte utåt mot såväl kunder som anställda och du trivs med att hjälpa till.Det är också viktigt att du har grundläggande kunskaper i MS Office.Du får möjlighet att arbeta i ett internationellt företag med ett välkänt varumärke, trevliga kollegor och fräscha lokaler.