Löneadministratör/Ekonom

Löneadministratör/Ekonom

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Till Samuelssons Åkeri söker vi nu dig som vill arbeta i en kombinerad roll inom lön och ekonomi.

I dina arbetsuppgifter kommer du arbeta med löpande löneadministration för både tjänstemän och arbetare där du ansvarar för hela löneprocessen; attestering av tidrapporter, lönekörning, arbetsgivardeklarationer, tolkning av kollektivavtal, myndighetsrapportering m.m. Du jobbar även med ekonomirelaterade uppgifter i form av bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, moms, skatteredovisning och månadsbokslut.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid direkt hos Samuelssons. Provanställning tillämpas.


Din profil
Vi söker dig med några års erfarenhet av kvalificerat lön- och ekonomiarbete. Vi ser gärna att du har jobbat i en liknande roll tidigare där du fått kombinera lön med ekonomi. Du har utbildning inom lön och/eller ekonomi, alternativt förvärvat kunskaper på annat sätt. Du har goda IT-kunskaper och kan enkelt sätta dig in i nya system. Meriterande är erfarenhet av att arbeta i Visma. Som person är du noggrann och strukturerad. Du har en god ekonomisk förståelse och en administrativ förmåga. Du är van att jobba självständigt och tycker om att ta ansvar. Du håller alltid deadlines och har en god samarbetsförmåga med övriga kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2020-10-26.

Välkommen med din ansökan!


Om företaget
1981 skaffade Christer Samuelsson sin första lastbil. Från första dagen har fokus varit att växa med befintliga och nya kunder för att alltid kunna erbjuda flexibilitet och leveranssäkerhet som överträffar kunders förväntningar. Vi arbetar inom transport- och logistikföretaget Alwex och med dem skapar vi ett brett koncept där lösningar innebär långt mer än att flytta gods mellan två destinationer. Vi på Samuelssons drivs av förändring och ser var dag som en möjlighet att förändra och utvecklas till det bättre. Det kräver att vi alltid har nära till beslut och full koll på produktionen. En engagerad personalstyrka som bara ser lösningar och mäter kundnöjdhet i leenden är en förutsättning för att var dag kunna leverera på topp, samt bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Idag, 39 år sedan start, har vi en verksamhet spridd över södra Sverige med 110 anställda och en fossilfri fordonsflotta om 70 fordon. Sedan några år bedriver vi med Alwex terminalverksamhet och kontor i Jönköping. Verksamhetens hjärta har vi som alltid i Växjö.

Om oss
Inpeople grundades 2010 och är specialister på moderna, skräddarsydda personallösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vi är en HRM-partner till många av sydostregionens mest framgångsrika företag. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och perfekt resultat. Vi är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting - nischat mot chefer och specialister. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi är cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inpeople Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2020
  • Ansök senast: 26 oktober 2020

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024