OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneadministratör/ekonomiassistent
Beskrivning
Vi söker dig som har kompetens och erfarenhet av löneadministration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av löneadministration- och löneutbetalningar, och att stödja ledningen och medarbetare i olika typer av personalfrågor. Du är kunnig i lagar och avtal inom vårdområdet. I arbetet ingår även att handlägga och ansvara för personalärenden såsom tidsredovisning, avtalsfrågor, personalstatisktik, anställningsavtal och löneadministration. Du har kontakt med olika myndigheter och pensionsbolag, utfärda arbetsgivarintyg och sammanställning av statistik.
Kompetenskrav
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är ett krav att du besitter bred erfarenhet av HogiaLön plus. Du talar och skriver svenska flytande, samt har goda kunskaper i engelska. Du måste ha erfarenhet från arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning så som kundfakturering, leverantörsfakturor och avstämningar.
Personliga egenskaper
Som människa är du social, gillar utmaningar, är noggrann och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är flexibel, tillgänglig och har lätt för att se helhetsbilden. Du gillar att ha en koordinerande roll.
Varaktighet/arbetstid
Dag, Heltid, Visstid 6 månader med goda chanser till tillsvidare.
Månadslön
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
20 juni 2014, urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan med CV och personligt brev skickas till caroline.glantz@mando.se
Kontaktperson
Caroline Glantz, HR ansvarig
Aira Kiema Hård, Ekonomichef, 08-556 408 99
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-chef Caroline Glantz
08-55640650
Facklig kontakt Vårdförbundet
08-585 80 350
Platschef Jennie Sjöberg
0322-285850
Verksamhetschef Jennie Sjöberg
Enhetschef Mikaela Lithman
0855640616
0707491243
Enhetschef Helene Hillstierna
HR chef Marie Håkansson
0855640600