LÖNEADMINISTRATÖR/EKONOMIASSISTENT

LÖNEADMINISTRATÖR/EKONOMIASSISTENT

Arbetsbeskrivning

Vi söker en klippa till vårt team, är det du?
I rollen som löneadministratör/ekonomiassistent på Mechanum kommer du ingå i ett team bestående av 4 andra personer på vårt kontor i Mölndal och rapporterar till ekonomichefen. Övriga teamet består av en redovisningsansvarig, en personalchef samt ekonomiassistent.

Du kommer ha ett nära samarbete med övriga kollegor på våra anläggningar och deltar aktivt i att utveckla och effektivisera våra processer och vår service gentemot såväl interna som externa parter.

Tjänsten
Tjänsten är i utgångspunkten bestående av en 50% löne- och personaladministration och 50% ekonomiassistentjänst där huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Ekonomi


• Leverantörsreskontra, inklusive administration av tilhörande system.
• Löpande redovisning och delaktighet i fullständiga månads- och årsbokslut.
• Övriga förekommande uppgifter på ekonomiavdelning inkluderat viss allmän administration.

Löne & personaladministration


• Förberedelser inför lönekörning, lönekörning och tillhörande efterkontroller.
• Extern rapportering (t.ex. FK, AFA, SCB, FORA m.fl).
• Semesterårsavslut.
• Admin av tidsredovisningssystem samt övriga förekommande uppgifter inom löne & personaladministration.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet av ekonomiarbete och minst ett par års erfarenhet av löneprocessen. För att trivas i rollen är du noggrann, strukturerad, kommunikativ och driver avdelningen framåt tillsammans med kollegorna.

Vi är ett arbetsglatt gäng och tror att du är av samma virke, kavlar upp ärmarna när det behövs och ser fram emot måndag morgon likväl som fredag eftermiddag.

Vidare bör du ha lätt att ta till dig och vana av att arbeta i olika system samt van användare av officepaketet.

Meriterande är erfarenhet av Visma Control, MediusFlow, FlexHRM och Hogia Lön +.

För anställning krävs flytande och obehindrad svenska & engelska i tal och skrift.

Om Mechanum
Mechanum är en auktoriserad bilverkstad som sedan starten 2008 aktivt arbetat för att förändra kundernas syn på vår bransch genom att erbjuda bilservice och skadeverkstad till en kvalitets- och servicenivå som du aldrig tidigare upplevt.

Vi är idag auktoriserade för 11 bilmärken och har starka ägare med långsiktiga ambitioner. För att lyckas behöver vi rekrytera noggranna, serviceinriktade och nytänkande människor till vår verksamhet. För den med rätt inställning, flit och ambition finns inte något tak på Mechanum - halva ledningsgruppen började på golvet och har tagit sig uppåt och vi är ivriga att få med oss rätt medarbetare på resan!

Vill du veta mer om Mechanum? Gå till https://www.mechanum.com/om-oss/ och läs mer!

Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande, om du tror att tjänsten passar dig tveka därför inte att söka så snart som möjligt.

Tjänsten är på 100% med arbetsplats i Mölndal, flextid med grundschema 8-17. Tillträde & lön enligt överenskommelse.

Vi undanber oss vänligen men bestämt från samtal från rekryterings och/eller annonsleverantörer.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mechanum Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2021
  • Ansök senast: 3 september 2021

Besöksadress

Argongatan 32
None

Postadress

Argongatan 32
MÖLNDAL, 43153

Liknande jobb


27 december 2024

Lönekonsult i Agda

27 december 2024

Senior Lönespecialist

27 december 2024

27 december 2024