Löneadministratör/ekonomiassistent

Löneadministratör/ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Vår löneadministratör kommer att gå i pension till sommaren och därför söker vi nu hennes ersättare. Du är en erfaren löneadministratör som tycker att det är roligt att kombinera löner med andra administrativa uppgifter. 

Arbetsuppgifter
Rollen har helhetsansvar för vår löneadministration och är ensam ansvarig för alla löpande löneutbetalningar inklusive hantering av förmåner, utläggsredovisningar, rapportering av pensioner och upprättande av skattedeklarationer. Du svarar på löne- och personalrelaterade frågor och är ansvarig för att hålla vårt lönesystem uppdaterat och har kontakt med vår systemleverantör vid behov. Dessa arbetsuppgifter uppgår till cirka 50 % av din tid.

Utöver löner kommer du att vara involverad i vissa delar av vår löpande bokföring, i vårt leverantörfakturaflöde och manuella medlemsregistreringar. Därtill ingår att sköta månatliga avstämningar, betalning och kontakt med Skatteverket, ta fram underlag till revisorer, samt att hålla rutinbeskrivningar uppdaterade. Rollen är även ansvarig för vissa delar i den löpande bokföringen avseende Moderata Ungdomsförbundet.

Det är positivt om du kommer med förbättringsförslag och bidrar med idéer och tankar kring hur vi kan effektivisera vår lönehantering. I dialog med HR-chef och Ekonomichef tar du fram statistik och diverse underlag. Du kommer även att ha ett tätt samarbete med våra övriga chefer och medarbetare för att bland annat se till att attester görs i tid och andra underlag kommer in. Vårt lönesystem heter Kontek och vi använder Visma för bokföring. Medlemssystemet är från GroupCare och vi kommer under våren att implementera ett nytt HR-system.

Kvalifikationer
Du behöver ha minst fem års erfarenhet av självständig löneadministration och även grundläggande kunskaper i redovisning. I ditt dagliga arbete är du van att jobba i Office 360 och du är en stjärna på Excel. Utöver erfarenhet av HR- och lönesystem samt bokföringsprogram är det meriterande med erfarenhet av att ha arbetat i ett medlemssystem. 

Personliga egenskaper
Som person är du förtroendeingivande, har hög integritet och van att ha kontakt med ett stort antal intressenter. Vidare är du serviceinriktad med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tvekar inte att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. För att lyckas i rollen krävs det att du är noggrann och självständigt prioriterar det dagliga arbetet och håller deadlines. Du är samhällsintresserad och delar Moderaternas värderingar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
I lönedelen rapporterar rollen till HR-chefen och i bokföringsdelen till ekonomichefen. Tjänsten är på heltid och arbetsuppgifterna styr arbetstiden. Vi arbetar på plats på Moderaternas partikansli i centrala Stockholm. Vi ser att samarbete och arbetsglädje bäst uppnås när vi alla är på kontoret. På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål.

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. Efter att Moderaterna nu har bildat regering händer det mycket i organisationen och i den här rollen är du en betydelsefull medarbetare och ditt bidrag kommer att värdesättas högt.

Vi tillämpar sex månaders provanställning och vi önskar tillsätta tjänsten i maj för möjlighet till en bra överlämning. Frågor besvaras av HR-chef Nina Holst 073- 682 80 29 eller Ekonomichef Mia Bigélius 073-682 80 41. Ansök senast den 31 januari 2023, men vänta inte med att registrera din CV då vi gör löpande urval.

Vi ser fram emot att höra från Dig och varmt välkommen med Din ansökan!

Kontaktinformation
Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57

Mia Bigelius, Ekonomichef, 073-682 80 41

Nina Holst, HR-chef, 073-682 80 29, nina.holst@moderaterna.se

Arbetsplats
Blasieholmsgatan 4A

111 48 Stockholm

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024