OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som tidigare har arbetat som löneadministratör/ekonomiassistent och som är intresserad av att arbeta för Adeccos uthyrningsverksamhet hos en av våra kunder i Göteborg.Lämplig utbildningsbakgrund är gymnasieutbildning inom ekonomi.Kurser inom löneadministration är meriterande.Som löneadministratör/ekonomiassistent kommer du att själva ansvara för företagets (60 tjänstemanna) löner.Detta innebär arbetsuppgifter som utbetalning av löner, kontrolluppgifter, avstämning av lönekonton och balanskonton samt semesterlöner etc.Du kommer dessutom att stötta ekonomiavdelningen med arbetsuppgifter som bokföring, leverantörsreskontra, leasing av bilar, reseräkningar, tidkort samt rapportering till myndigheter etc. Erfarenhet och/eller utbildning inom ovan nämnda områden samt kunskap i affärssystemet Hogia Lön är ett krav.Även goda kunskaper i det engelska språket samt i Exel är ett krav.Om du har erfarenhet från projektredovisning är det meriterande. Du bör vara noggrann, ordningsam, samarbetsvillig och självsäker.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.Start: 2:a maj Period: Vikariat 1 år Sök tjänsten via vår hemsida www.adecco.se (181/31613 Ekonomiassistent).Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.