Löneadministratör/ekonomiassistent till bygg- och anläggningskoncern i K...

Löneadministratör/ekonomiassistent till bygg- och anläggningskoncern i K...

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en spännande karriärmöjlighet där du kan använda dina kunskaper inom löneadministration och ekonomi? Vill du vara en del av ett engagerat team som värdesätter ditt arbete och ger dig utrymme att växa? Då har vi den perfekta rollen för dig!

Som Löneadministratör/ekonomiassistent kommer du att ha en central position i vår kunds organisation, där du har möjlighet att påverka och bidra till fortsatt framgång.

Detta är en delad roll där du kommer att stå med ett ben i lönehanteringen och det andra inom ekonomi. Du kommer att tillhöra HR-avdelningen och rapportera till HR chefen samtidigt som du kommer att stötta upp ekonomiavdelningen, främst gällande leverantörsreskontran.

Detta är initialt ett konsultuppdrag på sex månader men för rätt person finns det möjlighet att uppdraget övergår i en anställning direkt hos kund. Kunden sitter i fina lokaler i Kungsängen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Självständigt arbeta löpande med företagets löne-, tid och reserapporteringssystem (Hogia Lön Plus) och säkerställa att rätt lön betalas ut

- Säkerställa att lönesystemet är uppdaterat och att löneflödet hanteras smidigt

- Hålla dig uppdaterad om arbetsrättsliga lagar och regler på arbetsmarknaden

- Stötta chefer och medarbetare i frågor som rör lön, avtal, pension, försäkringar och förmåner

- Ansvara för personalutbildningar och uppföljning av dessa

- Ta hand om HR-administration, inklusive kontakt med myndigheter och organisationer

- Helhetsansvar för leverantörsreskontra och utlägg/Eurocard.

- Delta i projekt och bidra till utveckling och automatisering av arbetsprocesser

För att passa i rollen:

För att vara framgångsrik i den här rollen ser vi att du har en gymnasieutbildning och gärna en efterföljande utbildning inom lönehantering och ekonomi. Högskoleutbildning är meriterande, men inget krav. Därtill är det önskvärt att du har något års erfarenhet av liknande arbete och god kunskap om kollektivavtal, såväl tjänstemän som yrkesarbetare.

Som person är du en initiativtagande och kommunikativ person som uppskattar att arbeta i team samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt och driva dina egna arbetsuppgifter framåt. Vi ser att du har ett stort intresse för system, digitalisering effektivisering samt är noggrann och prestigelös.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av ett team som värdesätter din kompetens, då ser vi fram emot att höra från dig!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-25.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2023
  • Ansök senast: 14 mars 2024

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024