Löneadministratörer med service i fokus!

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.



Avdelningen Lön och pension har i uppdrag att effektivt administrera lön och pension till Stockholms stads alla förvaltningar.

Verksamheten är helt intäktsfinansierad och reglerad i serviceavtal. Idag är vi drygt 60 anställda, organiserade i 3 enheter. Våra stora utmaningar är att arbeta med att forma och utveckla informationen till våra kunder och att vidareutveckla löneprocesserna och ärendehanteringen. 

Nu söker vi fem löneadministratörer; två tjänster är tillsvidare och tre tjänster är vikariat t om 2018-09-30, med möjlighet till förlängning.

Arbetsbeskrivning

Som löneadministratör på vår avdelning är du en del av arbetet att varje månad administrera ca 54 000 löner till Stockholms stads anställda. Vi arbetar i Stadens egna lönesystem som heter Lisa BAS. Du tillhör en enhet, som i sin tur är uppdelad i tre team med ansvar för olika förvaltningars löner. Kundorientering och service är ett starkt fokus och du besvarar frågor, ger service, information och stöd både i telefon och på mejl. Vår lönesupport i telefon bemannas under kontorstid och du får utbildning i hur vi bemöter kunderna på bästa sätt för att uppnå hög kundnöjdhet. I rollen finns också möjligheten att presentera och utbilda kunder i processer och vårt arbetssätt. Genom metoden daglig styrning samarbetar och fördelar vi arbetet så att våra kunder, Stockholms stads chefer och medarbetare, ska få rätt lön i rätt tid. Som medarbetare är du med och skapar en god arbetsmiljö och delaktig i arbetet för att vi ständigt ska bli bättre.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- minst 2 års erfarenhet av arbete inom löneområdet eller likvärdig erfarenhet

- vana att arbeta med många kundkontakter på olika nivåer utifrån ett tydligt verksamhetsperspektiv

- erfarenhet av kundtjänst för lön

- god uttrycksförmåga på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist, löneekonom eller är auktoriserad lönekonsult. Meriterande är också erfarenhet från det kommunala avtalsområdet och/eller från en större organisation.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:
Som person är du stabil, relationsskapande, och serviceinriktad. Din kommunikation är tydlig och du anpassar den utifrån mottagaren. Du är ansvarsfull och noggrann, väl medveten om mål och kvalitet. Med ett gott omdöme gör du prioriteringar och avvägningar i arbetet. Din samarbetsförmåga är mycket god, och din flexibilitet bidrar till att du ser möjligheter i förändringar.

Känner du igen dig i beskrivningen! Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen!

Vi erbjuder dig en friskvårdstimme/vecka, friskvårdsbidrag och möjlighet att köpa Stockholms stads motions- och simhallskort till subventionerat pris.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Åsander, HR-konsult
08 508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Berit Gustafsson, enhetschef
berit.gustafsson@stockholm.se
Peter Lindqvist, enhetschef
peter.lindqvist@stockholm.se
Gunilla Wallin, Enhetschef
08-508 119 15 gunilla.wallin@stockholm.se
Victoria Piri, Enhetschef
08-508 119 60 victoria.piri@stockholm.se
Bo-Bertil Larson, HR-konsult
08- 508 117 17 bo-bertil.larson@stockholm.se
Bo-Bertil Larson, HR-konsult
08-508 117 17
Gunilla Wallin, enhetschef
08-508 119 15
Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Madeleine Nordström, verksamhetschef
madeleine.nordstrom@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
None

Postadress

Palmfeltsvägen 5
Stockholm, 12107

Liknande jobb


Lönespecialist (vikariat)

Lönespecialist (vikariat)

11 oktober 2024

Lönespecialist/HR

Lönespecialist/HR

11 oktober 2024

10 oktober 2024