Löneadministratörer till Bluegarden

Arbetsbeskrivning

Löneadministratörer som vill arbeta inom outsourcing Vi söker nu tre stycken löneadministratörer till Bluegarden.Bluegarden verkar inom HRM, Human Resources Management och levererar ett brett spektrum av digitala HR-tjänster inom lön, personal och resursplanering till över 250 svenska företag.I Skandinavien får mer än 1 miljon löntagare sin lön genom Bluegardens lösningar och de har några av Sveriges största företag som kunder.Bluegardens mål är att bli den ledande leverantören av effektiva HRM-lösningar.Bluegarden är ett skandinaviskt företag och ägs av svenska Ratos, ett private equity-bolag noterat på Stockholmsbörsen.Bluegaren har sitt huvudkontor i Marieberg/Liljeholmen.Läs mer om Bluegarden på www.bluegarden.se.Vi söker nu tre stycken löneadministratörer till Bluegardens nya affärsområde Outsourcing.Affärsområdet erbjuder kunder tjänsten att lägga ut sin lönehantering på outsourcing hos Bluegarden. Du kommer att ansvara för en till flera kunders lönehantering.I dina arbetsuppgifter som löneadministratör kommer du bl a att arbeta med: .Bevakning av tidrapportering och reseräkningar i försystem samt inläsning av transaktioner i lönesystemet .Manuella korrigeringar som t.ex. sjukdom, semester, vård av barn, föräldraledighet, tjänstledighet, bonus, friskvårdsersättning, milersättning, nettolönejusteringar, bruttolöneavdrag, mat på jobbet etc..Hantering av eventuella förmånsbilar .Korrekturläsning av provutskrifter .Preliminärlista skickas för attest till kontaktpersoner .Produktion av banklista/löneutbetalningsfil .Definitiv avräkning av löneperioden .Uttag av överenskomna rapporter (bokföringsunderlag, underlag för skattedeklaration, semesterskuld, mm) .Skapande och utskick av lönespecifikationer .Utbetalning av lön via BGC .Hantering av sedvanlig statistik .Uppläggning av nyanställda .Telefonsupport i lönefrågor till personal och kontaktpersoner hos kunder .Uppläggning av nya kunder på outsourcing Vi tror att du har arbetat som löneadministratör i minst 3-5 år.Du har arbetat med hela kedjan inom lönehantering gärna inom ett större företag.Vidare är du också van med att arbeta i olika lönesystem och försystem.Har du erfarenhet av löneystemet HR+ är det meriterande. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och gillar att ta egna initiativ och vill vara med att utveckla befintliga rutiner samt effektivisera med hjälp av modern teknik.Som person är du ansvarsfull, flexibel och prestigelös.Du har en positiv inställning och god samarbetsförmåga.Då arbetet innehåller både externa och interna kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad.Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt.Vi är verksamma inom tre verksamhetsområden; konsulter, rekrytering och outsourcing.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prodiem AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 13 november 2006
  • Ansök senast: 13 december 2006

Besöksadress

Saltmätargatan 7
None

Postadress

Saltmätargatan 7
Stockholm, 11359

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010