OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneadministratörer som vill arbeta inom outsourcing Vi söker nu två stycken löneadministratörer till Bluegarden PA-konsult.Bluegarden PA-konsult verkar inom HRM, Human Resources Management och levererar ett brett spektrum av digitala HR-tjänster inom lön, personal och resursplanering till över 250 svenska företag.Bluegarden PA-konsult ägs av Multidata, Danmarks ledande leverantör inom löne- och personaladministration med 88 000 kunder.Tillsammans är vi Skandinaviens största leverantör av löne-, HR- och outsourcingtjänster med en styrka på mer än 600 erfarna och kompetenta medarbetare och en omsättning på 1 miljard SEK.Läs mer om Bluegarden på www.bluegarden.se.Vi söker nu två stycken löneadministratörer till Bluegardens nya affärsområde Outsourcing.Affärsområdet erbjuder kunder tjänsten att lägga ut sin lönehantering på outsourcing hos Bluegarden. Du kommer att ansvara för en till flera kunders lönehantering.I dina arbetsuppgifter som löneadministratör kommer du bl a att arbeta med: . Bevakning av tidrapportering och reseräkningar i försystem samt inläsning av transaktioner i lönesystemet . Manuella korrigeringar som t.ex. sjukdom, semester, vård av barn, föräldraledighet, tjänstledighet, bonus, friskvårdsersättning, milersättning, nettolönejusteringar, bruttolöneavdrag, mat på jobbet etc.. Hantering av eventuella förmånsbilar .Korrekturläsning av provutskrifter . Preliminärlista skickas för attest till kontaktpersoner . Produktion av banklista/löneutbetalningsfil . Definitiv avräkning av löneperioden . Uttag av överenskomna rapporter (bokföringsunderlag, underlag för skattedeklaration, semesterskuld, mm) . Skapande och utskick av lönespecifikationer . Utbetalning av lön via BGC . Hantering av sedvanlig statistik . Uppläggning av nyanställda . Telefonsupport i lönefrågor till personal och kontaktpersoner hos kunder . Uppläggning av nya kunder på outsourcing Vi tror att du har arbetat som löneadministratör i minst 3-5 år.Du har arbetat med hela kedjan inom lönehantering gärna inom ett större företag.Vidare är du också van med att arbeta i olika lönesystem och försystem.Det är ett krav att du arbetat i lönesystemet HR+. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och gillar att ta egna initiativ och vill vara med att utveckla befintliga rutiner samt effektivisera med hjälp av modern teknik.Som person är du ansvarsfull, flexibel och prestigelös.Du har en positiv inställning och god samarbetsförmåga.Då arbetet innehåller både externa och interna kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad.Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt.Vi är verksamma inom tre verksamhetsområden; konsulter, rekrytering och outsourcing.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134