OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Är du prestigelös, konsultativ och har en god analytisk förmåga? Har du tålamod och motiveras av att lära nytt? Då har vi jobbet för dig!
Vi söker nu två löneadministratörer till Falu kommuns löneenhet på personalkontoret. Personalkontoret hör till Ledningsförvaltningen som har till uppgift att bidra till ett ökat samarbete och utökad koncernsamverkan i hela kommunen. Personalkontoret har idag cirka 70 medarbetare som sysslar med kommunens löner, bemanning, HR-processer, rekrytering mm.
I tjänsten ingår du i ett arbetslag, tillsammans med 29 medarbetare som hanterar löner för cirka 7000 kommunanställda i Falun och Säter. I arbetslaget finns systemförvaltare och lönespecialister. Vi handhar även Säter kommuns hela lönehantering.
Just nu är vi inne i en intensiv fas då vi skall byta lönesystem under 2020. Detta innebär att vi kommer att slipa på våra arbetssätt, hitta nya samarbeten och inte minst behöver vi flexibla och kreativa medarbetare som gillar utmaningar!
Arbetsuppgifter
Som självständig löneadministratör kommer du att ta emot interna och externa lönefrågor, vilket innebär stor variation och många kontaktytor i hela kommunen. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:
- Sätta sig in i samt tolka lagar och avtal inom lön
- Inrapportering av löneunderlag till lönesystemet
- Fungera som ett stöd till chefer gällande lönefrågor
- Kontroller och bevakning av löner
Tillräckliga kvalifikationer
- Gymnasieutbildning
- Erfarenhet av administrativt arbete
- God vana av att arbeta med IT-system och digitala arbetsverktyg
Personliga egenskaper
Vi ser att du är noggrann, strukturerad, kvalitetsmedveten och har god analytisk förmåga. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med kommunens anställda vill vi att du är serviceinriktad samt har ett konsultativt förhållningssätt och en pedagogisk förmåga. Du ska trivas med ett högt arbetstempo i ett nära samarbete med andra kollegor.
Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet av och god kännedom om arbetsmarknadens lagar och avtal
- Utbildad lönespecialist eller personal- och arbetslivsprogrammet, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Erfarenhet av arbete som lönespecialist
- Erfarenhet av lönehandläggning i kommunal organisation
- Erfarenhet av att arbeta i Medvind
- Erfarenhet av att arbeta i HR-plus
Anställningsvillkor
Tjänsterna är tidsbegränsade anställningar t.o.m. 2021-02-20, tillsättning omgående enligt överenskommelse. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju. Vi kan komma att använda oss av tester i rekryteringsprocessen.
UPPLYSNINGAR
Evalinda Aarvaag, chef HR-partner Lön, telefon: 023-828 30
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Vision, Christina Johansson 023-837 56
Kontaktinformation
Evalinda Aarvaag, Lönechef
Arbetsplats
Myntgatan 45
791 60 Falun