OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten HR Arbetsgivarfrågor utför och tillhandahåller tjänster inom lön- och pensionsadministration samt arbetsrättslig rådgivning och systemförvaltning. Enheten tillhör Regionledingskontoret inom Region Östergötland. Vi söker nu två nya kollegor på heltid till vår enhet eftersom en medarbetare går vidare till annat uppdrag inom Region Östergötland och en medarbetare går i pension.
Arbetsbeskrivning
Som löneadministratör arbetar du i ett löneteam med gemensamt ansvar för registrering, kontroller och stöd till regionens verksamheter. Du ska vara ett professionellt stöd i lönefrågor, ge kvalificerad service och samtidigt ha en controllerfunktion gentemot de verksamheter där du hanterar löner. I din controllerfunktion har du i uppdrag att se till att lagar och avtal, samt regionens riktlinjer efterföljs. Du kommer även fördjupa dig inom något löneområde inom vilket du får ett utökat ansvar att arbeta med rutiner, dokumentation och utveckling.
Utbildning och erfarenhet
Du har treårig gymnasieutbildning samt YH-utbildning inom löneområdet, eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har minst 2 års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med administration och rådgivning inom löneområdet under de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har kännedom om kollektivavtal från region/kommun och det är meriterande om du har arbetat med lönehantering i Heroma. Då du kommer att arbeta med både skriftlig och muntlig information samt rådgivning till chefer och medarbetare inom organisationen är det viktigt att du har goda språkkunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift. Du behöver ha goda datorkunskaper och vana att hantera olika system.
Personliga egenskaper
Som person har du lätt för att anpassa dig och förmåga att se möjligheter i förändringar. I och med att du kommer att arbeta i team, samt ha många interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga. Du skapar förtroende och kommunicerar på ett positivt och tydligt sätt, säkerställer att budskap nått fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du kan självständigt tolka komplicerade bestämmelser och omsätta det i tydlig rådgivning. Du tar ansvar för dina uppgifter, driver dem vidare och anstränger dig för att leverera lösningar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställning och information
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde 1 november 2021 eller enligt överenskommelse.
Upplysningar lämnas av:
Enhetschef Josefin Svensson, 010-103 06 27.
Facklig företrädare för Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 5 september 2021. Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20211112.
Vi undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48