OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Vi söker just nu två stycken Löneadministratörer till vår kund, en myndighet i Stockholm. Tjänsten är på heltid med start omgående men senast 3 april 2023 och uppdraget kommer att pågå ett år framåt med chans till förlängning.
Arbetstider: 8.00-16.30 mån-fre (flextid). Distansarbete kan förekomma.
Du kommer tillhöra personalavdelningen där det idag arbetar 40 personer inom utveckling och förändringsarbete, administration och arbetsgivarstrategier.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Löneadministratör kommer du att arbeta med:
- Administration av löne- och personalärenden.
- I arbetsuppgifterna ingår det att registrera, bearbeta löneunderlag, upplägg och avslut av personal i lönesystemet.
- Göra löneberäkningar, avstämningar och uppföljningar av lönearbetet, utfärdande.
- Vidare ingår det att arbeta med utfärdande av arbetsgivarintyg, sammanställa och bearbeta registervård och arkivering, lönekontroller m.m.
Dina kvalifikationer
I rollen som Löneadministratör ser vi att du har:
- Minst 10 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av Löneadministration.
- Du har mycket goda datorkunskaper i MS Office men främst i Excel.
- Erfarenhet av arbete från statlig myndighet/lärosäte eller liknande komplex organisation.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Gymnasium eller likvärdig utbildning
- Goda kunskaper i ekonomisystem, gärna ifrån Visma HR Plus 6
- Goda kunskaper av kollektivavtal
Meriterande
- Har en utbildning inom löneområdet minst från YK/KY utbildning eller motsvarande.
För att trivas i rollen tror vi att du är en serviceinriktad och strukturerad person som har en god samarbetsförmåga.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sofia Sundberg:
sofia.sundberg@bemannia.se
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson